Keď sa pozriete na nový Renault Arkana zboku, tak je jasný trend vo všetkých triedach SUV. Základný tvar vyzerá ako tvar BMW X6. Postupne sa však karoséria SUV-kupé rozširuje aj do nových tried. A vie to aj Renault, preto predstavil pre Európu nový model Arkana. Samotný model však úplne nový nie je, ak berieme do úvahy iba názov.
Arkana už nejaký čas funguje v Rusku a je postavená na základe Dacie Duster. Avšak európska verzia má rovnaký len názov a základný tvar. Európska Arkana je inak úplne iné vozidlo ako tá, čo funguje na východ od nás. Je postavená na modernej platforme CMF-B, ktorá umožňuje aj použitie hybridných technológií. Reálne je verzia pre Európu totožná s modelom Samsung XM3, ktorý sa vyrába a predáva v Južnej Kórei.
Arkana určená pre náš trh bude mať výlučne pohon prednej nápravy. Automobilka ani neráta s tým, že by Arkana mohla mať niekedy v budúcnosti štvorkolku. Dôvod na to je jednoduchý. Keď má automobilka platiť za každý gram CO2 nad limit pokutu, tak pridávať ďalšie gramy prostredníctvom ťažšieho auta a väčších strát v pohone nie je na programe dňa.
Podľa toho ako sú nastavené pravidlá ohľadne emisií zvolil Renault aj pohonné jednotky. Najväčší tlak bude na predaj hybridnej verzie E-Tech 140. Tá používa 1,6-litrový atmosférický motor a elektromotor, pričom používa multimódovú automatickú prevodovku so štyrmi stupňami pre benzínový motor a dvomi pre elektromotor. To znamená, že má podstatne viac rôznych kombinácií a simuluje omnoho viac ako 6 prevodových stupňov. Tiež nemá spojku a vyrovnávanie otáčok má na starosti práve elektromotor. Komplikovaný systém však funguje v reále veľmi príjemne.
Hybrid však nebude jedinou alternatívou. Renault ponúkne aj motor 1,3 TCe, ktorý používa aj Mercedes vo svojom Áčku a odvodených modeloch. Obe verzie budú mať mild-hybridný doplnok a slabšia ponúkne 103 kW (140 k), kým výkonnejšia príde s 118 kW (160 k). Podľa implementácie v Kadjare je jasné, že na karosériu Arkany budú tieto motory stačiť, ale výraznú dynamiku mať nebudú.
Vizážou sa Arkana zaradí presne tam, kde má. Bude vlastne v segmente C, čo znamená, že bude na tom podobne ako model Megane. To by sedelo, k nemu sa hodí aj vzhľad prednej masky a zadných svetiel. Vlastne toto môže byť Megane SUV-kupé. V krajinách bývalej Juhoslávie sa dokonca Arkana bude volať Megane Conquest. Je to z dôvodu, že v pôvodnom znení by pôsobil názov až príliš podobne s prezývkou vojnového zločinca menom Željko Ražnatović, ktorý bol známy ako Arkan.
Podľa fotiek je jasné, že Arkana ponúkne naozaj šterdý vnútorný priestor aj na zadných sedadlách. Tam skôr ako priestor na kolená bude chýbať priestor na hlavu vďaka klesajúcej línii strechy. Pracovisko vodiča však nebude tripieť nedostatkom. Vizáž prednej časti interiéru prevzala Arkana od crossoveru Captur, o čom vypovedá tvar prístrojovej dosky a rozmiestnenie prvkov. Vertikálne usporiadaný displej využíva nový systém EasyLink, ktorý je výrazným krokom vpred oproti predchádzajúcemu R-Linku. Ovláda sa ľahšie zároveň vyzerá modernejšie. Druhý displej bude pred vodičom a nahradí kruhové ukazovatele. Avšak takto veľký displej nebude sériovo pre všetky výbavy. Renault potvrdil, že bude mať tri rôzne veľkosti.
Pri interiéri treba spomenúť, že tento zvýšený liftback má obrovský kufor. Jeho objem je až 513 litrov pre verziu bez hybridu. Hybrid bude mať o niečo menší objem.
Uvedenie na slovenský trh očakávame už onedlho, zatiaľ sa Arkane podarilo absolvovať nárazové skúšky EuroNCAP s piatimi hviezdičkami. Arkana bude v ponuke so štandardným dizajnom, ale ponúkne aj ostrejšie tvary R.S. Line, ktoré sú na oranžovom aute na fotkách.