O Kii ProCeed sa príliš často hovorí ako o aute nie nepodobnom Porsche Panamera. Je to z dôvodu, že sa čiastočne naozaj podobajú a Kia a zvolila napríklad veľmi zaujímavé predné reflektory, ktoré akoby naozaj brali inšpiráciu so štyrmi svetelnými bodmi denného LED svietenia zo svetiel používaných športovo orientovanou automobilkou. Ďalšie porovnateľné línie sú badateľné na zadnej časti, kde svetlá akoby z oka vypadli Porsche Panamera Sport Turismo.
To však nie je na škodu pre Kiu, ktorá z podobnosti môže len a len benefitovať. Rozdiely samozrejme sú, takže nikto nemôže napadnúť dizajn ako kópiu Porsche. Tých rozdielov je výrazne viac ako paralel. Kým zovňajšok sa relatívne podobá a ProCeed pôsobí výrazne dynamicky, vnútri je to úplne iná pesnička. Vonku vidno zvažujúcu sa líniu strechy, ale ešte viac zaujme plutva vystupujúca z lemu okien. Tá je výrazná najmä ak pôsobí kontrastne s farbou karosérie, čo pri tejto modrej metalíze naozaj spĺňa. Takou malou pikošku je aj použitie špeciálnej verzie tretieho brzdového svetla. Je vo forme malého lichobežíka v strede nad zadným oknom.
Táto malá Panamera, teda ProCeed, patrí do nižšej strednej triedy, lebo vychádza zo základného Ceedu. Na rozdiel od klasického Ceedu kombi tu nehrala, pri návrhu, prím praktickosť, ale prvé husle má štýl. Aj preto je možno vzadu nad hlavami o niečo menej priestoru a kufor nie je až tak praktický a obrovský. Veľkostne je síce fajn, ale na masívnosť svojho plnohodnotného tradičného brata naozaj nemá. Ak by však bol príliš malý, tak môžete sklopiť zadné sedadlá.
Vodiča však bude omnoho viac ako kufor zaujímať predná časť interiéru. Tu je športový prístup úplne fuč a nebyť malého nápisu GT line na volante, tak by ste mohli sedieť v akejkoľvek inej verzii Ceedu, lebo všetky sú úplne rovnaké, alebo aspoň veľmi podobné. Výraznú pochvalu si zaslúži stvárnenie páky radiacej prevodovky. Tvary sú síce úplne konvenčné, ale páka vynikajúco sadne do ruky a má mechanickú spätnú väzbu o zaradení konkrétneho režimu. Jednoduchosť a konzervatívnosť prístrojovej dosky sú to, čo by si zaslúžilo vylepšenie.
Pred vodičom sú klasické kruhové prístroje so širokým displejom palubného počítača a v strede je klasický informačno-zábavný systém, ktorý Kia používa už roky. Ak neviete aký je a máte Hyundai, tak len zavrite oči a predstavte si ho v inej prístrojovej doske, aj to len mierne inej. Oproti spomenutej Panamere je ProCeed jednoznačne autom zameraným na tenší rozpočet. Veď nový nestojí 200 000 €, ale dá sa kúpiť do 30 000 eur so všetkým. Tento zánovný je okolo 20 000 eur. Tomu sú prispôsobené aj použité plasty a riešenia. To, že nebudú na kvalitatívnej úrovni Rolls-Royce, či Bentley asi očakáva každý. Avšak po necelých 40 000 kilometroch sa nájdu miesta, kde si interiér dokáže trochu povŕzgať. Reálne sa aj tieto neduhy dajú riešiť vytlmeniami a úpravami, ale vrhá to trochu temný tieň na spracovanie auta ako takého a aj na to ako automobilka rieši jednotlivé modely.
Ak sa dajú vypovedať niektoré výčitky na stranu interiéru, tak pohonná sústava je absolútne bezproblémová. V tomto prípade je jej základom starší 1,4-litrový štvorvalcový motor. Rozhodne nie je úplne to najnovšie, čo značka v ponuke má, ale svoju prácu odvádza s vervou a veľmi príjemne. Výkonovo mu k bežnej jazde nechýba absolútne nič. Veď má predsa 103 kW (140 k). Na nižšiu strednú triedu to bohato stačí. Radenie prevodovky je tiež možné ohodnotiť ako veľmi schopné a bezproblémové. Dvojspojková prevodovka funguje naozaj výborne. Avšak dlhodobá priemerná spotreba 7 litrov sa dá znížiť prestupom k manuálnemu tímu. Aj manuálna prevodovka má vynikajúce vlastnosti a pri radení pôsobí veľmi vyvážené. Takže, či zvolíte automat, alebo manuál, chybu nespravíte, je to len o vašom štýle jazdy a vašich preferenciách.
Jediné, čo vlastne chýba tejto Kii ProCeed s výbavou GT line je, že to nie je plnohodnotné GT. To je vynikajúce a s výkonom 150 kW (204 k) dokáže niektoré horské priechody pretaviť na adrenalínový zážitok. Stačí si vybrať, Smolník, Dobšinský kopec, Šturec, Homôlka, Pezinská Baba, každý z nich zvládne s vyššími hodnotami adrenalínu vďaka veľmi schopnému naladeniu. Verzia GT má tiež zaujímavejší zvukový prejav a dokáže, ľudovo povedané, aj postrieľať do výfuku. Nastavenie podvozku je však veľmi príjemné a použiteľné aj v prípade slabšieho motora. Jazda s ním je síce komfortná, ale aj v zákrutách dokáže podržať.
Až na pár neduhov je takýto ProCeed naozaj príjemným každodenným autom, ktoré by si možno zaslúžilo o palec väčšie disky, možno by si zaslúžilo aj výkonnejší motor verzie GT, ale nič z toho nie je úplne nutné a so štvorvalcom s objemom 1,4 litra s preplňovaním ponúka schopnosti naozaj vyváženého auta na každý deň, či už služobného, alebo rodinného. A pritom dokáže s rozumom aj prejazdy kľukatých ciest. Na stovke je za celkom obstojných 9,4 sekundy. To je slušný údaj. Avšak dôležitejším faktom je použitie viacprvkovej zadnej nápravy, ktorá naozaj dokáže ponúknuť lepšie jazdné vlastnosti ako štandardnejšie používaná vlečná náprava. Oproti štandardnému Ceedu má ProCeed zadné pružiny tuhšie o 22 percent, čo zlepšuje manévrovanie a aj jazdné vlastnosti v prospech športového ducha.