Inovované BMW radu 3 nemá masívnu masku, ostáva konzervatívne

BMW radu 3 a radu 5 sú najpredávanejšie a najviac úspešné modely nemeckej automobilky už dlhodobo. Preto si nemôže dovoliť pri ich dizajne žiadne výrazné výstrelky. Nie sú ani nositeľmi výrazných inovačných zmien a preto im môžu zostať konzervatívne tvary. Toto zobrali do úvahy aj dizajnéri pri modernizácii toho menšieho z dvojice.

Na rozdiel od radu 4 nebude mať nová trojka po facelifte výrazné ľadvinky, aj keď aj v tomto prípade budú tiež o niečo väčšie. Nový tvar s vynechaním oblín v spodnej časti a trochu hranatými prechodmi evokuje novú sedmičku a zároveň automobilka nepristúpila ku zvýšeniu tohto dizajnového prvku. Nová maska je však širšia a zmenou, naozaj výraznou, prešli aj svetlomety. Tie stratili zárezy v spodnej časti a už ich nikto nebude môcť porovnávať s Peugeotom 308. Denné svietenie v telese svetlometu má tvar ako vo všetkých ostatných modeloch a v tvare nárazníka je symetrický obraz v tvare písmena L. Podobné riešenia automobilka pretavila aj do zadnej časti, kde záujme zložitejšie tvarovaný nárazník a iné rozmiestnenie elementov vo svetlách.

Tieto zmeny sa ukážu nielen v prípade sedanu, ale dostane ich aj verzia kombi. Omnoho zásadnejšie vylepšenia však prichádzajú v interiéri. Kým v zadnej časti toho nebolo treba veľa robiť, maximálne pribudli nové farby čalúnenia, tak vpredu je vozidlo, tak povediac, úplne iné. Stále jasné, že je to BMW, avšak klasické zakomponovanie displejov do prístrojovej dosky je nahradené jedným dlhým zakriveným povrchom zo skla, ktorý schováva dva displeje. Ten pred vodičom má uhlopriečku 12,3 palca a zobrazuje štandardné informácie o jazde. Nie je sa čomu čudovať, keď vodič zistí, že na ňom vidno príbuzenstvo s ostatnými modelmi, ako napríklad BMW i4 a BMW iX. Postupne tento vizuál dostane väčšina nových BMW.

Displej v strede má uhlopriečku 14,9 palca a pracuje s najnovšou verziou systému iDrive 8. Tá prináša zážitok podobný ako pri ovládaní mobilného telefónu. Na plochu sa dajú umiestniť widgety a jednotlivé aplikácie sú dostupné aj po uložení ako skratky v hornej lište. Ovládanie systému je možné dotykovo, hlasom, gestami, ale hlavne kolieskom, ktoré pre BMW radu 3 ostáva stále na svojom mieste. Zmizla však páka prevodovky. To znamená, že ho ju nahradila nízka páčka, ktorá je skôr len prepínačom režimov. Pre tento model došlo aj na rozšírenie základnej výbavy, odteraz každá jedna trojka bude vybavená automatickou prevodovkou, takže aj vzhľad tejto časti bude unifikovaný.

Výhodou, pri novom BMW radu 3 je, že bude mať v základnej výbave veľa prvkov. Medzi nimi bude aj cloudová navigácia, ale aj možnosť pripojenia cez siete piatej generácie, alebo 5G ak chcete. Toto pripojenie dokáže vytvoriť hotspot až pre 10 zariadení. Základnú výbavu obohatí aj trojzónová automatická klimatizácia.

Aj keď facelift vyzerá, najmä vnútri, celkom intenzívne, motory ostávajú vo svojej predfaceliftovej forme, akurát budú mať všetky mild-hybridný doplnok. Ten bude nielen pre štvorvalce, ale aj pre šesťvalce. Áno, čítate správne, BMW radu 3 si necháva šesťvalcové trojlitrové motory. Tie budú naftové aj benzínové. Naftový základ so šesťvalcom bude 330d s výkonom 195 kW (265 k) a nad ním bude M340d a M340i na benzín. Modely s logom M dostanú špeciálne loga, ktoré pripomínajú 50 rokov od založenia športovej divízie M. Výkonové spektrum agregátov v modernizovanom BMW radu 3 bude siahať od 110 kW (150 k) do 275 kW (374 k). Okrem klasických benzínových a naftových motorov s mild-hybridnými doplnkami budú v ponuke aj plug-in hybridy, podobne ako doteraz.

 

Aktuálna ponuka vozidiel BMW