Veľakrát sa stáva, že ak sa vás niekto spýta na optimálne rodinné auto, tak mysli Hyundai Tucson. Áno, je to auto, ktorý je veľké, ktoré ma rozumné množstvo pohonných jednotiek a zároveň má moderný dizajn. Treba ale dodať, že moderný dizajn nie je kompatibilný so všetkými výbavami, čo sa má trochu zmeniť modernizáciou. Práve tá prichádza teraz a ukazuje nové črty vozidla.
Hyundai siahol zvonka na tvár auta, čím zmenil masku chladiča, ale aj svetlomety a charakteristické denné svietenie. Tucson bude mať, po novom, trochu inak prevedené svetelné prvky. No a v hlavných svetlometoch bude naviac jedna výrazná novinka. Budú ňou dokonalejšie maticové systémy schopné osvetliť cestu optimálne a zároveň priniesť úľavu aj vodičom okolitých vozidiel. Tieto svetlá ich nemajú oslepovať.
Z výrazných zmien sa ešte dá asi rátať s použitím nových farieb a vylepšení balíka N line. Ten bude, v prvom rade, kopírovať zmeny štandardnej verzie. Tiež bude mať iný predný nárazník, ale aj iný zadný nárazník a k tomu aj vylepšený tvar kolies.
Zvonka by stačilo, tých zmien nie je až tak výrazne veľa, skôr sú zamerané na detaily a vylepšenie pocitu z auta a tiež funkčnosti. Dôležitejšie však je, že sa zmení interiér. Kufor a priestor pre zadných pasažierov síce zostanú takmer navlas rovnaké, ale prístrojová doska bude úplne nová. Bude sa spoliehať na spoločný krycí sklený panel pre dva displeje. Ten pred vodičom bude štandardne vo forme prístrojového štítu s upravenou grafikou a stredový bude mať aj dotykové ovládanie informačno-zábavného systému.
Výrazne sa zmení aj ovládanie klimatizácie. Zo štandardného sa stane zmenené s inak rozmiestnenými prvkami. Všetky zmeny sa nesú v duchu elektrických vozidiel. Tucson predsa dostane aj prepínanie prevodovky pod volantom, miesto doterajších tlačidiel na stredovej konzole. A čo je tam miesto nich? Veď štedrejšie odkladacie priestory! A tiež bezdrôtové nabíjanie a mnoho ďalších vylepšení. Zmeny prišli nielen v stvárnení prístrojovej dosky, ale aj v prevedení volantu. Stále má ovládanie niektorých funkcií, ale teraz je to skôr o klasickejšom tvare a nie hypermodernom prevedení. Podobným štýlom sa zmenila aj lakťová opierka a Hyundai hovorí aj o vylepšení obkladových materiálov.
Dôležité zmeny sa udiali aj na poli technologických vychytávok. Okrem spomenutých maticových svetiel môže Hyundai Tucson predvádzať aj Digital Key verzie 2.0. Čo to znamená? Jednoducho to, že môžete vozidlo používať aj bez fyzického kľúča pri sebe. Hyundai tak to predviedol, že myslí na budúcnosť a vlastne aj na komfort pasažierov. Z asistenčných systémov pribudne do kompletného balíka systém pomáhajúci pri bočnom vetre.
Výborná správa je, že Tucson si nechá pohonné jednotky ako pred modernizáciou. Takže sa môžeme tešiť na všetko možné od benzínových mild hybridov, cez naftové agregáty až po full hybrid a plugin Hybrid. Plugin Hybrid prešiel jemnou zmenou a ponúka možnosť geofencingu. To znamená, že keď prídete do zóny, kde nie sú povolené spaľovacie agregáty, tak sa vozidlo automaticky, podľa máp a nastavených obmedzení, prepne do výlučne elektrického režimu.
Hyundai oznámil, že túto novinku uvedie už v máji na náš trh, ale výroba v českých Nošoviciach začína už tento mesiac a rovnako tento mesiac má prísť aj oficiálny cenník. Nemenej dôležitým faktom ostáva, že Hyundai Tucson je veľmi obľúbeným vozidlom nielen z pohľadu nových áut, ale aj medzi jazdenými. A z modernizácie vyplýva, že ponuka jazdených kusov tejto generácie bude onedlho o niečo širšia, podľa toho ako sa verní zákazníci budú dostávať k vylepšenému modelu.
Lenže Hyundai Tucson, podobne ako ostatní zástupcovia tejto triedy, nemajú ľahkú situáciu. Prečo? Jednoducho preto, že celková verejná mienka začína byť viac naladená proti ťažším SUV a ďalším faktom je, že táto trieda ponúka veľa zaujímavých a veľmi schopných konkurentov. Menovite? Kia Sportage, Honda CR-V, Ford Kuga, Peugeot 3008, Peugeot 5008, Citroën C5 Aircross, Renault Austral, Renault Espace, Volkswagen Tiguan, Volvo XC40, BMW X1, Mercedes GLA, Opel Grandland, je ich naozaj neúrekom a spomenúť si na všetky je nadľudský výkon. Každý, kto chce byť relevantný jednoducho zástupcu v tejto triede mať musí. A Hyundai si je toho dobre vedomý, veď už pomaly aj Konu dotlačil do segmentu C.