Hyundai Tucson je na trhu aktuálne vo svojej tretej generácii. Medzitým však jeho líniu prerušil model iX35, ktorý sa zapísal kontroverzne do trhových schém. Na jednu stranu bol úspešný vďaka nízkej cene, na druhú stranu mu niektorí vyčítali príliš masívny dizajn. Preto tretia druhá generácia Tucsonu prišla ako blesk z čistého neba s peknými tvarmi a tá tretia je naozaj ako zo sci-fi.
Stačí sa predsa pozrieť na prednú časť anjelskými krídlami vo forme LEDiek schovaných v maske chladiča. Takýto princíp by v sériovej výbave čakal naozaj málokto a Hynudaiu sa ho podarilo pretaviť do reality. Stále sú takéto prvky skôr súčasťou vizuálu konceptov. To isté platí aj o ostro rezaných zadných svetlách s výbežkami v tvare trčiacich zubov. Veľký šok však prichádza, keď vidíte Tucson odbočovať a stojíte za ním. V týchto vrchných svetlách smerovky nie sú. Sú umiestnené v spodnej časti nárazníka. Tak to dvojposchodové svetlá vytvárajú minimálne trochu roztrieštený dojem, ale dizajnérsky im nie je čo vytknúť, najmä pri odkaze na prednú časť.
Vizáž auta rozhodne vylepšuje výbava N-Line špecifickými nárazníkmi vpredu aj vzadu, s väčšími kolesami, ale aj s inými prahmi. Až vozidlo vytvára pocit, že takto to mali dizajnéri v úmysle už od prvých náčrtov. Tejto karosérii nevadia ani extrémne zložité tvary na boku karosérie, ktorých sa bude báť akýchkoľvek klampiar opravujúci Hyundai Tucson po nehode. Zadné dvere sa jednoducho musia meniť za nové, lebo dať ich do pôvodného stavu bude určite veľmi zložité.
Hyundai Tucson pokračuje znova odvážnymi líniami aj v interiéri. Aj v prípade štvorkolky a plug-in hybridu ponúka dostatočne veľký batožinový priestor, pričom na zadných sedadlách je relatívne dosť miesta taktiež. Rozdielom výbavy N-Line je znova použitie športovejších prvkov a to najmä volantu a sedadiel. Na hlavicu radiacej páky sa pozerať nemôžeme, lebo tá tu jednoducho nie je. Jej funkciu nahradili štyri tlačidlá s označeniami jednotlivých režimov a pri tejto radiacej schéme je aj možnosť zmeniť si nastavenie vozidla, či už štandardným spôsobom, alebo pre konkrétnu terénnu situáciu. Verzia s pohonom plug-in naviac ponúka možnosť prepnúť výhradne na elektrický režim. Aj toto tlačidlo je v centrálnom ovládacom hube.
Hyundai prezentuje práve plug-in hybrid ako vrcholnú pohonu sústavu, ktorá pozostáva z 1,6-litrového turbomotora a doplnkového elektromotora s celkovým výkonom 195 kW (265 k). Tieto hodnoty sú dostupné skrz šesťstupňovú automatickú prevodovku napojenú na pohon všetkých štyroch kolies. Výkonovo teda nie je plug-in hybridnému Tucsonu čo vyčítať a pri plnej batérii sa nehanbí zrýchliť z nuly na 100 za 8,2 sekundy.
Ešte zaujímavejšie, pri plug-in hybride, je uvažovanie o maximálnom dojazde na nabitie. Hyundai Tucson plug-in hybrid má kapacitu batérie 13,8 kWh. Automobilka udáva, že na jedno nabitie dokáže prejsť až 62 kilometrov. V reálnom svete je to však skôr 50, čo stále nie je zlé. Pritom nabíjať je možné až výkonom 7,2 kW. To znamená, že z nuly na plné nabitie sa batéria dostane za 2 hodiny. Aj napriek využitiu batérií ostáva objem batožinového priestoru naozaj slušných 558 litrov a po sklopení zadných sedadiel sa dostane až na 1721 litrov. Jemnou nevýhodou je nižšia svetlá výška tohto modelu so zameraním na terén. Je to iba 170 milimetrov, avšak väčšine prejazdov to problém nerobí. Ak túto hodnotu porovnám s hodnotou, ktorou disponuje výhradne benzínová verzia, tak prídem k záveru, že sú tieto hodnoty úplne totožné. Ak sme boli pri batožinovom priestore, tak rozdiely sú práve tu. Pre základnú predokolku s benzínovým motorom je objem až 620 litrov.
To, že je Tucson poháňaný plug-in hybridnou sústavou je fajn, ale nie každý ju dokáže využiť. Na plné využitie treba vozidlo každú noc nabiť a jazdiť v elektrickom režime takmer stále. V takom prípade, že ho viete využiť, sa Hyundai Tucson prezentuje s výbornou cenou od 37 190 eur za plug-in hybrid s výbavou Style. Jasné, že výbava N-line+ bude stáť o niečo viac. Konkrétne je to necelých 42 000 €, čo je stále veľmi rozumná hodnota.
Drvivej väčšine ľudí však lepšie bude vyhovovať obyčajný Full hybrid, ktorý je tiež v ponuke s pohonom všetkých štyroch kolies. Takýto sa dá kúpiť už od 33 190 €, čo znamená, že príplatok za možnosť nabíjania je 4000 €.
Ruku na srdce, teraz nás šokuje ako lacný dokáže byť Hyundai Tucson v porovnaní s konkurenciou. Ale konkurencia taktiež nespí, lebo v príprave je určite nový model Kia Sportage s plug-in hybridom, ale už teraz na trhu existujú napríklad Peugeot 3008, Opel Grandland X, ale aj Toyota RAV4 s plug-in hybridným pohonným ústrojenstvom, ktoré má síce o niečo vyšší výkon, ale aj cena je o niečo vyššia.
Ak vás teda oslovil design Hyundai Tucson, tak nemusíte váhať a môžete si s kľudným svedomím jeden objednať. Upozorňujem však, že so základnými výbavami vyzerá tento model trochu chudobne a tak, že by sa zaň dizajnéri trochu hanbili. Malé kolesá mu rozhodne nesedia a obyčajné plastové lemy spodnej časti karosérie sú tiež trochu menej adekvátne celkovému dizajnu.