Japonci inovujú auta tak, ako by sa patrilo. Veď aj na japonské autá platí životný cyklus, ktorý je stanovený viac, menej medzinárodne a štandardne v odvetví priemyslu. Okrem štandardných zmien však vylepšená Honda HR-V pre modelový rok 2025 prináša aj nový stupeň výbavy a k tomu pridáva ozvláštnenie interiéru a exteriéru.
Hneď prvý bod, ktorý si všimnete na tom, že pred s vami stojí vylepšená verzia modelu HR-V je určite predná maska chladiča. Pri modernizácii získala trochu iné tvary, aj keď je stále akoby vložená do nárazníka bez výraznejších ohraničených kontúr. Má však celkový tvar viac hranatý a novinkou bude prepojenie medzi svetlami výraznou striebornou lištou v hornej časti.
Nové budú aj svetlá, ale hlavne budú nové vnútri. Získajú zatemnené vnútorné časti a predvedú úplne nové denné svietenie, ktoré sa môže pretaviť do nového svetelného podpisu Hondy HR-V. Rovnaká zmena je aj vzadu, tam sa tiež zmenili svetlá, ktoré sú vizuálne prepojené, ale inak sú usporiadané ich elementy a vytvárajú tiež novú charakteristickú identitu vozidla pri nočnej jazde.
Zvonka sa ešte výrazne zmení výbava Advance Plus, ktorá prinesie iné zliatinové disky, ale najmä lakovanie spodnej časti karosérie do farby, ktorou je nalakovaný vrch. V preklade to znamená, že to, čo by bolo normálne kontrastné, alebo aspoň iného odtieňu, čiže lemy blatníkov a spodnej časti celého vozidla, je teraz štandardne lakované pre toto prevedenie. Toto prevedenie ale získa aj niekoľko čiernych detailov a bude pôsobiť o niečo športovejšie ako bežné prevedenia.
Zvonka by to stačilo, auto si necháva svoju štandardnú dĺžku tesne pod 4,4 metrami a z proporcií sa nemení nič. Stále vidno viac zrezanú zadnú časť do kufrových dverí a vidno aj prístup k použitiu malého pôdorysu. Veď väčšie modely v ponuke figurujú tiež.
Ak by sa zdalo, že vnútri sa zmeny neudiali, kufor ostal rovnakých 319 litrov. Akurát je rozdiel, že v prednej časti výrobca upravil prístrojovú dosku tak, aby bol dostupnejší stredový odkladací priestor, v ktorom dokážete odložiť mobilný telefón, alebo si ho pod týmto odkladacím priestorom môžete nabíjať. Pribudlo tiež zopár lakovaných čiernych plastov, ale pozitívne je, že Honda si po náreku zákazníkov stále necháva otáčacie koliesko na hlasitosť a pár fyzických tlačidiel v okolí relatívne malého displeja. Myslím si, že má akurát veľkosť takú, aby vás neotravoval počas jazdy. Druhý displej je štandardne pred vodičom a zobrazuje na jednoduchých témach všetky dôležité veličiny.
Takmer rovnaký ostáva aj volant, má stále rovnaké tlačidla a zrozumiteľne použitie jednotlivých prepínačov. Honda tu vôbec neexperimentuje, stavila na klasické prevedenie a dokonca je klasické aj prepínanie prevodovky, HR-V nedosiahlo na prevedenie, ktoré majú väčšie modely. Tie totiž využívajú tlačidlové prepínanie prevodovky.
To, čo ale nie je vidieť hneď je utlmenie vylepšenej Hondy HR-V. znamená to lepší akustický komfort pre všetkých pasažierov. Prejavuje sa najmä v prípade jazdy po diaľnici, kde je rozdiel citeľný najviac. Honda použila nové tlmiace materiály a použila ich aj tam, kde doteraz použité neboli. Aj toto bola kritizovaná oblasť pôvodného prevedenia modelu pred modernizáciou.
Honda použije pre tento model stále rovnaký pohonný systém s celkovým výkonom 96 kW (131 k), ktorý poháňa predné kolesá a má hybridnú schému fungovania. Znamená to, že predná náprava je väčšinu času poháňaná elektrickým motorom a spaľovací sa pripája iba pri vyšších rýchlostiach, kedy by už bol elektrický motor neefektívny. Dovtedy funguje ako generátor, ktorý dopĺňa energiu do batérie a zabezpečuje, že aj malá batéria má dostatok šťavy na rozbiehanie a udržiavanie rýchlosti.
Slovenská Honda uviedla, že na začiatok ponúkne na každú verziu bonus 1 500 eur. Platí to pre vozidlá objednané do konca tohto roka, do 31.12.2024, v štandardnom, terajšom, daňovom zaťažení s DPH 20 %. To znamená, že základná výbava Elegance, už aj tak s rozsiahlou výbavou, bude stáť od 28 890 € po odrátaní uvádzacieho bonusu. Štandardná cena je pritom tiež použiteľných 30 390 eur. Výbava Advance bude zase za 31 490 €, Advance Plus bude v cenníku aktuálne za 34 490 € a Advance Style Plus za 35 490 €. Všetky tieto ceny sú už po odrátaní uvádzacieho bonusu. Výbava sa dá kombinovať rôznymi druhmi spôsobmi, najlepšie je pozrieť si konkrétny cenník. V zásade ale platí, že Honda HR-V je nastavená cenou adekvátne ponúkanému systému pohonu a štandardnej výbave jednotlivých stupňov.
Dôležitá správa o Honde HR-V je, že sa na náš trh dostane už decembri tohto roka a do konca roka môžete rátať so zvýhodnením, ktoré je uvádzacie. Honda HR-V patrí do sekcie trhu, v ktorej je napríklad aj Hyundai Kona, či Kia Niro. Sú to zaujímaví konkurenti, ale Honda má už vymakaný hybridný systém. Dalo by sa povedať, že je o niečo väčšia ako Yaris Cross, ale zároveň je dostatočne malá na to, aby bol exteriér použiteľný aj na parkovanie. Je však prekvapením, že súčasná Honda HR-V je menšia ako tá predchádzajúca, ale to už bolo známe pri predstavení tejto generácie, už tretej v poradí.