Už dlho sa hovorilo o tom, že taliansky výrobca športových vozidiel Ferrari ponúkne model z terénnejšími ambíciami ako kedykoľvek doteraz. Tieto slová sa splnili a po nespočetnom množstve fanúšikovských vizualizácii prichádza model Purosangue v celej svojej majestátnosti. Treba uznať, že vozidlo stále vizuálne patrí do rodiny so skáčucim koňom na kapote.
Vizuálna stránka nového terénnejšieho modelu kopíruje štýl ostatných vozidiel automobilky a dajú sa v ňom nájsť črty z modelov Roma, či GTC4Lusso. V prednej časti sú teda relatívne úzke svetlá a veľká mriežka chladiča. Denné svietenie je vo forme LEDkových pásov a nadväzuje na hranu v zlome nárazníka. Zadná časť znova využíva charakteristické prvky a prináša rozdelené svetlomety, ktoré majú formu štyroch pásikov, po dvoch na každej strane. Pod nimi sú koncovky výfukov, taktiež po dvoch na každej strane, ale tie už dostali tradičný okrúhly tvar. Automobilka nezabudla ani na megalomanský difúzor v strede, ktorý pomáha priľnavosti, podobne ako spojler integrovaný do konca strechy a výrazná odtrhová hrana na veku batožinového priestoru. To by sa dalo povedať, že niektoré detaily pripomínajú konkurenčný Aston Martin DBX, najmä vo forme DBX707.
Prístup do interiéru, ak nerátame kufor, je cez štvoricu dverí. Predný pár sa otvára úplne štandardne, ale zadný je podobne ako na modely Rolls-Royce Cullinan, či Opel Meriva otváraný dozadu. Tieto dvere majú uhol otvorenia až 79 stupňov, čo naozaj uľahčuje nastupovanie na dvojicu zadných sedadiel. Toto auto nebude mať možnosť výmeny za trojmiestnu lavicu. Bude vždy iba štvormiestne. Ale zadné sedadlá budú adekvátne pre osoby s výškou kľudne aj viac ako 1,8 metra. Bude možné ich nastaviť a samozrejme elektricky, s manuálnymi prvkami sa tu nikto hrať nebude.
Predná časť interiéru je štandardné Ferrari súčasnosti. Štartuje sa posunutím prsta po volante a dotykové prvky majú zobrazenie buď na displeji pred vodičom, alebo zrkadlovo na displeji pred spolujazdcom. Ferrari montuje takýto systém, či skôr takýto layout aj do ostatných modelov, aby aj spolujazdec vedel akou rýchlosťou uháňa.
Podvozok modelu bude komplikovaný a zaujímavý, lebo pri ňom automobilka zabudla na akékoľvek stabilizačné tyčky a ich úlohu prevezmú aktuátory so 48 V sústavou. Tie nielen zabezpečia, aby bolo auto stabilnejšie, ale tiež vyrovnávajú karosériu pri prejazde zákrut. Ferrari predsa chce, aby aj model Purosangue pôsobil ako naozajstné jazdné vozidlo a nie ako neohrabaný obor.
Časť z rázvoru 3 metre využíva motor s usporiadaním V12. Medzi terénnejšími autami má 12 valcov hneď niekoľko automobiliek, ale práve V12 má len Purosangue a Culinnan od automobilky Rolls-Royce. V prípade Ferrari ide o 6,5-litrový atmosférický agregát, ktorý ponúkne výkon až 533 kW (725 k). Možno ešte zaujímavejší je krútiaci moment hodnotou 716 Nm, ktorý má ale svojich 80% dostupných už od 2100 otáčok. Motor zvládne maximálne 8250 otáčok a vrchol výkonu je pri 7750 otáčkach. Tieto hodnoty sú dostatočne na to, aby nový model terénneho Ferrari zvládol šprint na stovku za 3,3 sekundy. Maximálna rýchlosť samozrejme presahuje tristo kilometrov za hodinu a veľmi zaujímavo tu pôsobí pohon všetkých štyroch kolies.
Systém pohonu spolupracuje s automatickou osemstupňovou prevodovkou s dvomi spojkami, ale hlavne pokročilým systémom, ktorý využíva aj model GTC4Lusso a využíval model Ferrari FF. V praxi ide o pohon, ktorý pri zaradení štvrtého a vyššieho prevodového stupňa odpája pohon prednej nápravy a takisto sa deje, ak na trojke dosiahnete 200 a viac kilometrov za hodinu. Vtedy je Purosangue už iba zadokolka.
Pri predstavení automobilka uviedla aj koľko bude nový model stáť. Hodnota je naozaj veľmi vysoká, ale treba brať do úvahy, že konkurenti tiež neponúkajú podobne výkonné vozidla výrazne lacnejšie. Aká je teda základná cena? Ferrari si za tento model vypýta 390 000 €, ale od tejto sumy sa dá dostať aj výrazne vyššie vďaka nekonečným možnostiam individualizácie. Polmiliónová hranica môže padnúť úplne s prehľadom. A kto sú teda konkurenti? Tým najvážnejším bude určite osemvalcové Lamborghini Urus Performante. Avšak netreba zabúdať ani na britskú produkciu a Aston Martin DBX707. Z Nemecka zase s radosťou pricvála trochu menej výkonné Porsche Cayenne Turbo GT. Ferrari však bude predstavovať naozaj zaujímavú alternatívu, lebo má ako jediné motor V12 s atmosférickým plnením.