Úpravcu menom Mansory určite každý pozná. Je to ten úpravca, ktorý má rád šokujúce premeny. Tentoraz však nezačal s úplne čistým papierom. Svoj vlastný model s názvom Venatus Evo S rozrezal, prepílil, prevaril a spravil z neho Venatus Coupe One C. Táto extrémna premena zahŕňa hlavne zmenu počtu dverí.
Takto, v písomnej forme, to znie ako naozaj ľahké konštruktérske cvičenie. Avšak toto nie je zmena, ktorá by bola len o zavarení zadných dverí a pregitovaní zvarov. Toto je niečo viac. V Mansory museli vyrezať stredný stĺpik a posunúť ho o rovných 20 cm dozadu. Tým sa zmenšila plocha medzi stĺpikom a zadným kolesom. Preto bolo nutné predĺžiť aj dvere, čo je celkom logické, konkrétne o rovnakých 20 cm. Dvere majú vystupujúci prelis v tvare písmena Y, ktorý ladí s ostatnými tvarmi karosérie.
Ďalšou zmenou, čo sa udiala je použitie rozšírenej zadnej časti, vo veľkom z karbónových dielov. Z tých sú aj nadstavce na treťom stĺpiku a tiež krídlo a difúzor vzadu. Vlastne karbónových vecí z materiálu Forged Carbon je celkom veľa. Mansory je známy úpravca, ktorý využíva tento materiál naozaj vo veľkom a vo veľkom si zaň dá aj zaplatiť. K tomu sa ale dostaneme neskôr.
Prednú časť mení aj čiastočne karbónový nárazník a špecifické modrofialové lakovanie. Do interiéru však pribudlo modrej ešte viac. Až tyrkysovo pôsobiaci odtieň je nielen na koži, ale aj na alcantare a je doplnený prešívaním bielou niťou a niektorými prvkami čalúnenými zase čiernou. Čiernych prvkov je minimum a prvé, čo udrie do očí je práve ostrá modrá. Dôležitou zmenou v interiéri je aj použitie preklápacích predných sedadiel, ktoré umožňujú nastúpiť aj na zadné miesta. Vozidlo je štvormiestne, veď 5 miest by od Urusu čakal naozaj málokto.
Výrazným vylepšeným prešiel aj motor, ale to už je asi každému známe, lebo rovnaké tuningy ukázala aj pôvodná štvordverová verzia Venatus Evo S. Pod kapotou je stále vidlicový osemvalec, ktorý má ako doping dve turbá a cez 8-stupňový hydrodynamický menič poháňa všetky štyri kolesá. Tento systém je podobný Audi RSQ8. Lenže v prípade Venatus Coupe Evo S je posunutý zo sériových 478 kW (650 k) trochu vyššie. Upravený agregát prináša až 663 kW (900 k) a krútiaci moment 1100 Nm. Tieto hodnoty sú zárukou zrýchlenia na stovku za 2,9 sekundy a maximum je posunuté na 320 km/h, čo je o 10 km/h viac ako ponúkne štandardná sériová verzia.
Mansory oznámil, že toto nie je dizajnérske cvičenie a vytvorí naozaj obmedzenú sériu vozidiel s takýmito parametrami a týmto počtom dverí. Konkrétne ich bude 8 a už teraz je zrejmé, že si úpravca za ne nechá kráľovský zaplatiť. Samotný základ totiž stojí viac ako 200 000 € a predpokladám, že cena tohto prevedenia vyskočí takmer ku miliónu €. Toto však nie je jediný pokus prestavať päťdverový model SUV na trojdverové monštrum. S názvom Adventum Coupe sa už popasovali britskí konštruktéri, ktorí takto upravili masívny Range Rover predchádzajúcej generácie. Mansory teda rozhodne nie priekopníkom v prestavbách na 3 dvere, ale je určite je priekopníkom v prestavbách Urusu na trojdverovú verziu. Už teraz musí byť každému jasné, že všetkých 8 kusov bude mať svojich záujemcov ochotných zaplatiť akúkoľvek sumu. Mne by viac sedel ten trojdverový Range Rover.