Chcete veľa výkonu? Corvette ZR1 má všetok výkon

Čo si môžete priať? Ak chcete Bugatti Veyron, tak chcete auto, čo má približne 1 000 koní v štandardnom prevedení. Lenže to stojí niekoľko miliónov eur. Ak chcete hovoriť v golfovom klube o tom koľko výkonu máte a že do auta máte problém vopchať golfové palice, tak potrebujete Corvette ZR1.

Nový model Corvette ZR1 prináša nielen výkonnejší motor, ale ozajstné extrémy nielen pre karosériu kupé, ale aj pre karosériu cabrio. Do pôsobnosti sa vracia aj rozdelené zadné sklo, ktoré mal model v šesťdesiatych rokoch. A toto je ozajstný extrém. Veď podobný výkon motora ma naozaj málo čo!

O akom výkone to hovorím? O vysokom. Motor s objemom 5,5 litra založený na legendárnom Small Blocku, ktorý je vlastne odvodený od Z06 využíva prvky, ktoré Z06 využiť nevedelo. K tomu pridáva kované piesty, ale aj úplne nové hlavy valcov a tiež nové turbá. Turbá už nemajú jediné umiestnené v horúcom véčku, ako boli predtým, alebo tam, kde bol kompresor, sú po stranách, lebo motor je umiestnený za kabínou a preto ponúka viac priestoru po stranách.

Znamená to jediné. Turbá sa omnoho lepšie chladia a majú ložiská s dvomi radami guličiek pre ešte optimálnejšiu reakciu. Vzduch do túrb naháňajú dva plne nastaviteľné elektronické ventily, ktoré dokážu zabrániť turbo diere pri potrebe opätovného a rýchleho šprintu.

chevrolet-corvette-zr1-convertible-103a 

Výkon motora, bez akýchkoľvek elektronických doplnkov, sa dostáva na 873 kW (1 064 k) a krútiaci moment je až 1 123 Nm. Zrýchlenie na stovku asi nie je relevantné udávať, lebo automobilka ho neprezentuje. Prezentuje však, že Corvette ZR1 je tým 10-sekundovým autom, ktoré potreboval Dominic Toretto. A pritom je sériovým vozidlom. Takže ak by Brian Connor dlžil Dominicovi auto teraz, tak by nemusel stavať 10-sekundovú Supru, do ktorej by natlačil 150 000 $, ale za tie peniaze by mohol jednoducho kúpiť sériový model Corvette ZR1, ktorý by mohol doviezť ku úpravcovi Hennessy a ten by z neho vytiahol ešte viac.

Nová verzia modelu má mať maximálnu rýchlosť 345 km/h. Predpokladám, že bude elektronicky obmedzená, lebo by to nevydržali pneumatiky. Alebo by to nevydržal podvozok. Ten je totiž pre verziu ZR1 úplne štandardný. Pritvrdenie prichádza až pri použití balíka ZKT pridávajúceho nielen tuhšie pružiny a iné nastavenie podvozku, ale aj pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Tento balík ale pozostáva aj z rôznych aerodynamických doplnkov viditeľných na prednom nárazníku, na kapote, ale aj vzadu vo forme veľkého prítlačného krídla. Hovorí sa, že celkový prítlak má byť až 600 kilogramov.

chevrolet-corvette-zr1-coupe-003a 

Automobilka si dala záležať aj na hmotnosti. Veď preto má Corvette špeciálne karbónové kolesá a keramické brzdy znižujúce neodpruženú hmotnosť. Celkom sa tak dostáva ZR1 na hmotnosť do 1,7 tony pre kupé a do 1,8 tony pre kabriolet. Čokoľvek s podobným výkonom bolo doteraz ťažšie. Myslím teraz sériové vozidlá, nie motor transplantovaný v škrupine zo šesťdesiatych rokov bez akejkoľvek bezpečnosti.

A koľko teda má Corvette ZR1 stáť? To je otázne, automobilka ešte pre ZR1 neuvoľnila cenník. Je však jasné, že to nebude úplný extrém. Záleží však na vašom pohľade. Toto auto bude stáť približne 150 až 160 000 amerických dolárov, čo je vzhľadom na to, čo ponúka absolútne adekvátna suma. S balíkom ZKT by sa mohla suma dostať na 170 000 $, čo je znova za daných podmienok absolútne výhodná kúpa. Veď koľko by vás stál podobný, aj keď jazdený kus auta?