Elektrická budúcnosť nemusí byť úplne nudná. Hovorí o tom nielen Tesla so svojimi šialenými výkonmi, ale aj Mercedes s modelmi EQS, hlavne s verziami AMG. Najnovšie sa do sekcie šialených výkonov elektrických áut pridáva aj BMW s limuzínou i7 a označením M70 xDrive.
Navonok sa táto sedmička nelíši od ostatných, ktoré majú balík doplnkov M. Mení sa jedine možnosťou použitia dvojfarebného lakovania Individual doplneného o Individual laky v palete. Napríklad to, čo vidíte na obrázkoch je klasická čierna Sapphire, ktorú dopĺňa medená metalíza Liquid Copper zo vzorkovníka Individual. Toto vylepšenie sa však dostane do ponuky všetkých modelov, akurát i7 M70 s ním, s veľkou pompou začalo. Veľkou novinkou je použitie matných vlakov s označením Frozen. Tie miesto ropy používajú na produkciu biomasu. Miesto záťaže na životné prostredie sa teda využívajú suroviny, ktoré sú udržateľné. Nič to však neznamená z pohľadu kvalitný samotného laku a ani z pohľadu jeho výdrže. Tieto atribúty ostávajú rovnaké, alebo lepšie ako mala pôvodná alternatíva.
Interiér modelu môže mať aparatúru ozvučenia s označením Bowers and Wilkins a môže mať všetok luxus, ktorý si len môžete predstaviť. Nie nadarmo sa hovorí, že po predstavení nového Rolls-Royce Ghost je toto jeho menšia alternatíva. Veď aj tento model môže mať výklopný monitor pred zadnými sedadlami tiahnuci sa cez celú šírku vozidla.
Poďme ale na to dôležité. Celkový výkon i7 M70 xDrive je 485 kW (660 k). Nie však dostupný vždy. Podobne ako maximum krútiaceho momentu 1100 Nm je dostupný v režime M Sport Boost, alebo v režime M Launch Control. To, čo znamená Launch Control asi každý vie a BMW využíva sofistikované riadenie oboch motorov, ktoré spôsobuje, že pri akcelerácii vozidlo nestráca kontakt s vozovkou a neprešmykuje. Reálne je masívna limuzína na stovke za 3,7 sekundy a maximum má obmedzené na 250 km/h.
Štandardný režim Sport napríklad prináša kombinovaný krútiaci moment s hodnotou iba 1015 Nm. Výhodou tohto modelu je, že zadné kolesá poháňa elektrický motor, ktorý sám o sebe dosahuje výkon 360 kW (489 k) a je doplnený o druhý elektromotor na prednej náprave s výkonom 190 kW (258 k).
BMW i7 M70 má batériu namontovanú v podlahe, ktorej kapacita je až 101,7 kWh, ale vo využiteľnom spektre. Na jedno nabitie preto dokáže prejsť, podľa konkrétnej špecifikácie a režimu WLTP, od 488 do 560 km. BMW predstavilo aj novú funkciu Max Range, ktorá by mohla priniesť 15 až 20 % dojazdu naviac, ale vykúpených obmedzením výkonu, najvyššej rýchlosti a znížením intenzity komfortných funkcií auta.
Nabíjanie veľkej batérie je možné výkonom až 22 kW pre striedavý prúd a pre jednosmerný je to až 195 kW. V realite by to mohlo znamenať, že z nabíjačky dostanete dojazd 170 km v priebehu 10 minút.
Nové BMW i7 M70 xDrive bude právom na vrchole ponuky modelu. Bude mať nielen šialený výkon, ale očakávame aj relatívne vysokú cenovku. Môže sa dostať až na 170 000 €, keďže slabšia alternatíva s označením xDrive60 stojí, v prípade BMW i7, tesne pod 140 000 €. Akých bude mať BMW i7 M70 xDrive konkurentov? Hlavne to bude Mercedes-AMG EQS s nejakým číselným označením pre tých, ktorí sa v tom ešte nestratili. Vlastne nikto iný nevyrába podobné vozidlo a druhá vec hovorí, že toto môže byť dobrý odrazový mostík k údajom elektrických vozidiel Rolls-Royce budúcnosti.