TDI je označenie technológie naftových motorov, ktorú automobilka Volkswagen využíva už od roku 1989. Je skratkou od Turbocharged Direct Injection.
Motory TDI sú akýmsi synonymom pre naftové agregáty v našich končinách. Prišiel s nimi koncern Volkswagen, ktorý toto označenie používa dodnes.
Prvým autom, ktoré bolo vybavené motorom TDI, radovým 5-valcom s objemom 2,5 litra, bolo Audi 100 v roku 1989. V roku 1999 začal koncern Volkswagen koketovať aj so vstrekovaním Common Rail, ktoré ukázal znova v Audi, ale tentoraz to bolo A8 s motorom 3,3 TDI a usporiadaním V8. Automobilka Audi používa motory TDI aj v pretekárskych vozidlách LMP1.
Aktuálne sú agregáty TDI používané naozaj vo všetkých vozidlách koncernu, začínajúc Audi, prechádzajúc cez SEAT, Škodu až po samotný VW. Aktuálne je najrozšírenejšia alternatíva s objemom 2 litre, ktorá funguje od nižšej strednej triedy až po naozaj veľké úžitkové vozidlá. Koncern Volkswagen má v ponuke aj trojliter, ktorý svojho času dostávali aj vozidla Porsche. Pohľad na samotnú technológiu hovorí, že nafta z osobných áut určite neodchádza a automobily s označením TDI na cestách budeme ešte nejaký čas stretávať.
Aj keď technologicky môžu byť motory TDI aktuálne podobné s ostatnými agregátmi, označenie týmito 3 legendárnymi písmenami je patentované práve nemeckou automobilkou. TDI môžu byť teda len vozidla z daného koncernu. Žiadne iné auto motor s označením TDI mať nemôže.