Geometria kolies je nastavenie náprav na optimálne fungovanie podvozku.
Geometria kolies hovorí o nastavení jednotlivých kolies tak, aby fungovali ako výrobca zamýšľal. Čo to znamená? Geometria kolies zabezpečuje, že vozidlo má kolesá nastavené tak, že sa normálne točia a nešmýkajú, prípadne dosadajú zamýšľanou plochou na cestnú komunikáciu. Geometria kolies sa dá nastaviť v prípade, že auto ťahá do niektorej strany, alebo sú pneumatiky nerovnomerne zjazdené. Oba fakty sa dajú kompenzovať doladením podvozkových dielov, ktoré majú spravidla možnosť nastavenia odklonov a zbiehavosti.
Geometria kolies nie je stála a môže sa trochu rozhádzať aj prejdením po väčšej jame v rýchlosti. V takom prípade je vhodné skontrolovať celý podvozok a doladiť nastavenia do tolerancií, ktoré udáva výrobca a má ich dostupné každý jeden prevádzkovateľ dielne nastavujúcej atribút s názvom geometria kolies.
Geometria kolies sa nastavuje na špeciálnom zariadení, ktoré už väčšinou laserovo meria jednotlivé parametre podvozku. Časovo je nastavenie záležitosťou maximálne hodiny a každé auto má nastavenia iné. Problém prichádza v prípade, že je vozidlo vybavené natáčaním zadnej nápravy, ktoré dokáže trochu zmeniť požiadavky na nastavovacie zariadenie. Niektoré staršie modely od Renaultu potrebujú trochu iný prístup a tiež nové vozidlá sú stavané trochu inak a nedajú sa doladiť klasickým prístupom. Máme na mysli napríklad Mercedes triedy S, ktorý ponúka natočenie zadnej nápravy až do uhla 10 stupňov.