Cabrio je druh karosérie. Prináša možnosť zmeny zo zatvorenej karosérie na otvorenú v jednom vozidle. Je to kabriolet.
Cabrio sa používa ako skratka od slova cabriolet, alebo tiež kabriolet. Je to vozidlo, ktoré sa dá konvertovať zo zavretého na otvorené a priniesť tak úplne iné zážitky posádke. Nemá ho v ponuke každý výrobca, lebo karoséria cabrio je okrajová a skôr imidžová ako mainstreamová a žiadaná vo veľkých počtoch.
Všetky autá vo svojich počiatkoch začínali s otvorenou karosériou. Bolo to z dôvodu ľahkej konštrukcie, ktorá nepotrebovala tuhosť pre použitie strechy. A naviac bez masovej produkcie bola výroba jednoduchšia. V dvadsiatych rokoch dvadsiateho storočia sa však začala sériová výroba vozidiel so zavretou karosériou a možnosť otvárania sa stala doplnokovou.
Zvýšený dopyt po vozidlách cabrio sa začal objavovať počas Druhej svetovej vojny, kedy ich vo veľkej miere požadovali americkí vojaci bojujúci vo Francúzsku. Po návrate boli totiž zvyknutí na malé otvorené autá, ktoré za oceánom používali a nakopli tak výrobu aj v Amerike. Odvtedy sú súčasťou ponuky najmä prémiových automobiliek, ale v osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch ho vedeli ponúknuť aj mainstreamové automobilky.
Výrazná popularizácia odštartovala modelom Mazda MX-5, ktorý sa začal síce vyrábať v roku 1989, ale stal sa najpredávanejším vozidlom, ktoré je schopné zmeny z uzavretého na otvorené a ešte v modernej dobe. Veď sa z tohto modelu cabrio predalo až milión kusov.
Mazda MX-5 je stále v ponuke a má v nej zotrvať. Ale niektoré ďalšie modely už museli skončiť. Aktuálne máme verziu cabrio aj z modelu Volkswagen T-Roc, čo je asi ultimátny crossover. Kombinuje totiž karosériu SUV, karosériu malého hatchbacku, ale aj vozidla cabrio. Najväčšie zastúpenie však majú modely cabrio v prípade luxusných a prémiových automobiliek. Convertible je v ponuke Audi, BMW, ale aj Mercedesu. Stále ho má aj Lexus, avšak Volvo sa tejto karosérie už vzdalo po skončení etapy s Fordom.