Škoda Superb Sportline prinesie športový nádych obľúbeného modelu, lebo RS znova nebude

Stalo sa nepísaným pravidlom, že automobilka Škoda prináša pre väčšinu svojich vozidiel prevedenie Sportline. Nový Superb nemôže byť, po predchádzajúcej generácii, výnimkou a tiež predvádza rovnaký prístup k vylepšeniam. Vylepšeniam a k dizajnu. Nová Škoda Superb Sportline príde s dvomi karosériami a tiež so zmeneným vzhľadom, ale iba trochu.

Škoda s týmto modelom, teda s výbavou Sportline začala v minulej generácii modelu Superb, v tej tretej, ale to neznamená, že vtedy začal názov celkovo. Objavil sa v deväťdesiatych rokoch, ale to asi nie je dôležité. Dôležité je vedieť, čo sa mení na najnovšom Superbe. Podľa mňa je to krok vpred a Sportline bude jednou z najlepších vybav, ktoré novinka môže mať. Bude rovnako žiadaná ako výbava Laurin and Klement. Jednoducho bude najlepšia zo všetkých na spoločnom tróne s luxusným protipólom.

SPB_SL_Parking_Packshot_5K_d5fcab05 

Jedna zo zásadných vecí, čo Superb Sportline mení, oproti pôvodnému základnému modelu a mení tým charakter celého auta, je odstránenie chrómových a hliníkových častí zvonka. To znamená, že predná maska chladiča má čierny lem a rovnako čierne sú aj lemy okolo okien. Čiernu farbu s lesklým povrchom získala aj krytka spätných zrkadiel na oboch stranách, prípadne aj zadný nápis na batožinovom priestore. Už na ňom márne budete hľadať logo, miesto neho je len napíš Škoda a v tejto časti je aj rozdiel medzi obomi karosériami.

Kým klasický liftback Superb Sportline má na hrane veka batožinového priestoru čiernu odtrhovú hranu, na combi ju nebolo možné dať. Miesto toho má praktickejšia karoséria čierne pozdĺžne strešné nosiče patriace do balíka čiernych doplnkov vozidla. Základnou výbavou pre toto auto bude použitie 18-palcových zliatinových diskov s tmavou farbou a brúseným povrchom doplneným o plastové aerodynamické krytky. To však nie všetko, za príplatok si môžete zvoliť z dvoch vzorov 19-palcových kolies.

Superb Sportline bude mať vždy v sériovej výbave športové pružiny znižujúce svetlú výšku o 15 mm a za príplatok si môžete doplniť inú verziu adaptívneho tlmenia s dvomi ventilmi na tlmič nazvanú DCC+ Sport. Zvonka by zmien azda aj stačilo, ale stále to nie je všetko. Jemne modifikované sú nárazníky, pričom ten predný má naviac čierne lišty, ktoré majú pripomenúť, že toto nie je úplne obyčajný Superb, ktorý je v štandardnej flotilovej politike niektorých firiem.

Ďalšie výrazné zmeny sa dajú nájsť interiéri. Najväčším šokom bude pohľad na volant, kde Superb predvedie nový nápis. Ak budete hľadať tradičné logo výrobcu v okrúhlom tvare v jeho strede, tak budete mať smolu. Miesto neho je teraz už nápis a to akosi pripomína najnovšie modely automobilky Dacia, ktoré majú podobný prístup. Táto modernizácia až tak veľmi nevyšla, ale zjavne si budeme musieť zvyknúť, lebo nápis Škoda bude aj na iných vozidlách, nezostane iba na Superbe Sportline.

SPB_NG_SL_007_low_bcadc8d9 

Ďalšou výraznou zmenou môže byť zmena obkladových materiálov za tie, ktoré pripomínajú karbón. Sedadlá sú čalúnené mikrovláknom Suedia, ale za príplatok v interiéri Suite môžete mať kombináciu kože a koženky sa odvetrávaním. Masáž a vyhrievanie budú pre Superb Sportline štandardne. No a štandardne budú aj nové sedadlá so športovým tvarom a zabudovanou opierkou hlavy. Toto všetko vytvára, spolu s čiernym stropom, omnoho športovejší pocit vnútri vozidla. A výhľad určite zlepšujú štandardné Matrix LED predné svetlá doplnené o Full LED zadné svetlá.

A pritom sú obe prevedenia stále praktické. Liftback predvádza objem batožinového priestoru 645 litrov a Superb Combi Sportline predvedie až 690 litrov. V oboch prípadoch je možné objem variovať sklápaním zadných operadiel, pričom combi sa môže dostať až na 1920 litrov.

Superb má s výbavou Sportline jazdiť ešte trochu lepšie, aj keď bude mať tuhšie nastavenie, čo nemusí sadnúť úplne každému. Dôležité však je, že bude dostupný iba s niektorými agregátmi. Základom bude 1,5-litrové TSI spojené štandardne so sedemstupňovou automatickou prevodovkou s dvomi spojkami. Bude mať výkon 110 kW (150 k) a bude začiatkom ponuky. Ďalším stupienkom môže byť 2,0 TDI, ktoré bude mať 142 kW (193 k) a možnosť kombinácie s pohonom všetkých štyroch kolies. Vlastne tento výkon sa doposiaľ kombinuje iba s pohonom všetkých štyroch kolies, takže predokolka v ponuke nebude. V ponuke ale bude rozhodne štvorkolka s najvýkonnejším benzínovým motorom. Ten sa rozbehne v ústrety výkonu 195 kW (265 k). Tento agregát je celkom logicky iba s jednou kombináciou ďalších komponentov a pre Superb Sportline sa hodí azda najviac. Dalo by sa povedať, že toto bude Superb RS.

SPB_NG_SL_002_low_ff69dfea 

Škoda Superb Sportline má šancu stať sa jednou z najžiadanejších a najlepšie vyzerajúcich verzií. Ak automobilka ponúkne rovnako rozsiahlu paletu lakov ako v prípade Octavie a Octavia RS, tak má Superb určite vyhrané. V takej farbe Highlands Green by mohol v prevedení combi, aj liftback, vyzerať priam skvostné. Do toho ešte disky s brúseným povrchom a pozeráme sa možno na najkrajší Superb vôbec.

O cenách automobilka ešte neinformuje, ale dá sa očakávať, že Sportline bude stáť o pár tisícok viac ako podobne vybavená základnejšia verzia s označením buď Selection, alebo Top Selection. Teoreticky sa môže stať, že ak si pekne vybavíte Superb Sportline a budete požadovať dvojlitrový benzínový motor, tak sa môžete pozerať kľudne aj na sumy presahujúce 60 000 €.

Aktuálna ponuka vozidiel Škoda