BMW má postupne zástupcov v každej triede a veľkosti vozidiel. Stále má predsa v ponuke aj model s označením 2 Active Tourer, čo je malé MPV. A tých sa predsa automobilky zbavujú. Ale v portfóliu BMW sú aj autá, ktoré si zdanlivo konkurujú.
Rad 4 Gran Coupé nemôže byť M-ko
V podstate sa dá povedať, že Štvorka preberá väčšina motorov z Trojky. Avšak tu je jeden háčik. Ako kupé však nemôže mať základné motorizácie. Lenže Gran Coupé je trochu iné. Môže mať aj verziu 418d a 418i. Ale vrchol ponuky predstavuje verzia 440i. M4 Gran Coupé neexistuje a ani nikdy neexistovalo. A to platí pre celú históriu prvej generácie Gran Coupe so štvorkou v označení. Aby bolo úplne jasno, táto verzia sa vyrábala od roku 2014 do roku 2020. Teraz sa však očakáva druhá generácia tohto modelu, ktorá bude brať štylistické prvky z nového kupé radu 4. Takže sa dajú očakávať veľké ľadvinky v prenej časti.
Je to liftback
Má to logiku, Trojka má karosérie kombi a sedanu, štvorka kupé, kabriolet a liftback, tie sú dokonca dva ako 4 Gran Coupé a 3 GT. Čo je vlastne liftback? Predstavte si Škodu Octavia a ako sa jej otvárajú piate dvere do batožinového priestoru. Kým sedan otvára len menšiu plechovú časť, liftback dokáže otvoriť komplet všetko, vrátane zadného okna. To znamená, že práve športovo strihnutá Štvorka Grand Coupé je o trochu praktickejšia ako sedan s Trojkou v označení. Samotné auto má však spevnený skelet, lebo veľký otvor vzadu trochu zhoršuje pevnosť oproti sedanu. Toto vylepšenie znamená, že sa môžeme presunúť k ďalšiemu bodu.
Má bezrámové dvere
Tento liftback sa dá označiť za päťdverové kupé. Spĺňa všetky potrebné charakteristiky, ktoré odprezentoval už prvý takýto model, Mercedes-Benz CLS. Má športovú siluetu, dokáže ponúknuť výkonné motory a zároveň má bezrámové okná. Pri tomto modeli sú naviac tak dobre zvládnuté, že nie je ani prehnane počuť obtekanie vzduchu. Štvorka Gran Coupé je teda tichšia ako porovnateľne veľký Passat CC, ktorý má tiež bezrámové okná. Ale hlavným konkurentom, ktorý bojuje s týmto modelom je koncernový zástupca A5 Sportback.
Tvar karosérie zmenšuje miesto na hlavu vzadu
A máme tu najväčšiu nevýhodu oproti Trojke. Tá vyplýva z dynamického vzhľadu a nižšej línie strechy, ktorá postupne v duchu tvarov kupé padá smerom k zadnej časti auta. Priestor na hlavy zadných pasažierov je tak o niečo menší ako v sedane. Avšak za krásu sa platí a trochu tento neduh eliminuje ležérnejší posed s viac ležatým usporiadaním. Tým pádom sa na zadné sedadlá stále zmestí pasažier s výškou 180 centimetrov. Vlastne, podobný princíp využíva pri klesajúcej streche aj SUV model X4.
Štvorka Gran Coupé má vyššiu hodnotu ako Trojka
Nie je to prekvapivé, Trojka začala skôr, je ich viac, tak je väčšia šanca, že 4 Gran Coupé si bude lepšie držat hodnotu. A ktorú verziu zvoliť? To je jednoduché, podľa toho akú máte preferenciu. Výraznou slabinou sú najmä základné verzie 418i a 418d, ktoré sa nehodia k dynamickému vzhľadu. Čokoľvek nad touto hranicou je úplne v poriadku. Či už potrebujete veľa výkonu verzie 440i Gran Coupé, alebo si chcete užívať ultranízku spotrebu 420d Gran Coupé, nespravíte chybu. A vyzerá omnoho dynamickejšie ako podobne strihnutá verzia 3 GT, ktorá je ale o poznanie vyššia.