Porsche 911 GT3 RS čaká nástupcu, pôvodnú verziu ale upravil Manthey Racing

Predstavte si, že máte ultimátnu zbraň na okruhy. Máte predsa Porsche 911 GT3 RS. V prevedení modelového radu 992 je fantastickým schopným vozidlom, ktoré dokáže predvádzať neskutočné divy aj na bežnej ceste. Ale stále chcete viac. Je to pochopiteľné, existujú firmy, ktoré vám to viac bez akýchkoľvek okolkov dokážu sprostredkovať.

Jedným z tých úpravcov, ktorí nečakajú na úplne novú verziu, ale poradia si aj s tou pôvodnou, s generáciou 992, je Manthey Racing, firma ladiaca auto prísne na okruhy. Veď má nejedno zaujímavé prevedenie doterajších vozidiel Porsche. Ale čo je na Manthey Racing zaujímavé? Je dcérskou spoločnosťou Porsche, lebo automobilka vlastní až 51 % tohoto relatívne malého úpravcu so špecifickým zameraním.

Čakanie na nové prevedenie GT3 RS teda dokáže skrátiť verzia od Manthey Racing. Ak už ste so svojím GT3 RS pred modernizáciou na hrane, tak tú hranu dokážete posunúť. Veď Manthey Racing rieši nielen podvozok, ale aj kompletnú aerodynamiku a každý jeden karbónový diel je na aute účelovo a nie z dôvodu, že by tam pekne vyzeral.

Porsche-911-GT3-RS-Manthey-10 

To, čo si nikto nedokáže nevšimnúť bude vertikálny zadný spojler. Karbónový prvok, ktorý nahradí sklo je nielen o 25 % ľahší ako samotné sklo, ale zároveň smeruje vzduch tam, kam by mal ísť. Toto je napríklad po vzore vytrvalostného špeciálu Porsche 963, ktorý má tiež takúto žraločiu plutvu. Tá v systéme aerodynamiky však nie jediná a samotná. Je pekne napojená na obrovské zadné krídlo s novými bočnými hranami, ale spolupracuje aj so šiestimi menšími plutvičkami, usmerňujúcimi krídelkami, na hrane, ktorá by bola tesne nad oknom, keby ho ešte toto vozidlo má.

Šesť malých plutiev usmerňuje vzduch tak, aby od predných chladičov išiel rovno dozadu a vyhol sa ďalším nasávacím otvorom. Takto vozidlo dokáže zásobovať motor studenším vzduchom, ako pri bežnom prevedení. A nepadá tak výkon kvôli vysokej teplote nasávaného vzduchu. Celkový efekt ešte dopĺňajú rôzne krídelká na prednom nárazníku, ale aj šialene veľký difúzor na nárazníku zadnom. Zadné kolesá tiež získali karbónový kryt na vyrovnanie turbulencií a za kolesom je zase krídlo smerujúce vzduch správnou cestou preč. Toto auto je extrémne optimalizované a dokáže ponúknuť, pri necelých 300 km/h, prítlak s hodnotami ekvivalentnými 1,1 tony hmotnosti položenej na auto v danom momente.

Manthey Racing zasiahlo aj do podvozku, ktorý je čiastočne upravený. Má o 30 % tuhšiu prednú pružinovú sústavu a o 15 % tuhšiu zadnú. K tomu všetkému sa pridávajú iné tlmiče a na keramické brzdy dosadajú pretekárske brzdové platničky. Je každému jasné, že na tomto vozidle nevydržia dlho, ale zároveň budú púšťať extrémne veľa brzdného prachu. Vôbec to nevadí, lebo ich primárnym účelom je zastaviť vozidlo na čo najkratšej vzdialenosti. Ak chcete, Manthey Racing vám ku 911 GT3 RS prihodí aj špeciálne ťažné oči, ale tie nie sú bežne použiteľné na cestách, tie sú čisto okruhovou záležitosťou a v bežnej premávke nie sú legálne.

Porsche-911-GT3-RS-Manthey-04 

Ak nebudeme rátať rôzne podsvietené lišty a svetielka svietiace do kaluží, toto auto má mať účel. Má byť rýchlejšie ako akákoľvek iná GT3 RS na okruhu Nürburgring, ale zároveň má byť aj rýchlejšia ako GT2 RS v úprave Manthey Racing, ale z minulej generácie. Len pre pripomenutie, v októbri 2022 zvládla štandardná GT3 RS daný okruh s dĺžkou 20,8 kilometra za 6 minút a 49,32 sekundy. Manthey Racing Porsche 911 GT2 RS zvládlo okruh za 6 minút a 43 sekúnd presne. Porsche 911 GT3 RS Manthey Racing v najnovšom prevedení má teda pred sebou neľahkú úlohu, ktorú ale má šancu splniť vďaka tej masívnej aerodynamickej optimalizácii.

A aby toho nebolo málo, Porsche plánuje aj 911 GT2 RS v tejto generácii označenej stále 992. To by mohlo znamenať, že rekord, ktorý by mohlo GT3 RS stanoviť nebude mať až tak dlhú životnosť. Prečo? Lebo Manthey Racing si už určite brúsi zuby aj na najnovšiu verziu GT2 RS, aby ten čas bol čo najbrutálnejší.

Hovorí sa, že majitelia súčasnej GT3 RS si už nový balík doplnkov môžu objednať. Cena nie je stanovená, ale zatiaľ sa všetky prevedenia túlali niekde okolo sumy 60 000 €. Či už to bolo minula verzia GT2 RS, alebo súčasná verzia 718 Cayman GT4 RS. To je však cena bez montáže, takže reálne sa možno cena auta zvýši o tretinu. Dôležité je, že v januári začnú prvé dodávky v rámci Európskej únie a následne od marca bude Manthey tieto balíky rozosielať po celom svete.

Aktuálna ponuka vozidiel Porsche