Peugeot 2008 bude modernejší, čo sa zmenilo?

Ktorý je najdôležitejší model pre Peugeot? Je to Partner? Asi ťažko, lebo ten je v ponuke už iba výlučne elektrický. Najdôležitejšie modely sú tie najmenšie zo segmentu B. To znamená Peugeot 208 a Peugeot 2008. Oba tieto modely majú spoločnú platformu, ale práve väčší Peugeot 2008 aktuálne prináša modernizáciu, ktorá jemne mení vzhľad, ale aj posúva technologickú úroveň na nové levely. Automobilka predstavila facelift práve teraz a my sa spolu pozrieme na to, čo sa zmenilo. Nápoveda pred samotným hodnotením, nie je toho až tak veľa.

Peugeot-2008-02

Zmenil sa tvar, najmä vpredu

Niektoré facelifty takmer nevidno, ale ten, s ktorým prichádza modernizovaný model Peugeot 2008, ale aj e-2008, jeho alternatívna elektrická sestra, ukazuje, že sa konštruktéri s niektorými detailami naozaj hrali. Vidno to najmä vpredu, kde sa zmenil nárazník a predné svetla. Tvar predných svetiel zostal zachovaný, ale majú lepšiu svietivosť a ponúkajú iné denné svietenie. Teda inak, denné svietenie už nie je v samotnom telese svetlometov, ale v dvoch otvoroch po bokoch nárazníku. Už nemá tvar jedného šablozubého tigra, ale drápov leva. Peugeot ukazuje, že logo ma právom.

Zmenená predná maska predvádza stratený prepoj medzi samotnou mriežkou a nárazníkom, ale tiež ukazuje nové logo v maske chladiča. Nápis 2008 sa presunul z plechovej časti kapoty priamo na plastový lem masky chladiča. Toto sú najväčšie zmeny vpredu, ale ešte zaujímavo vyzerá aj spodná časť nárazníka, ktorá má predelenú kovovo vyzerajúcu lištu. Automobilka nechala samotnú kapotu aj blatníky navlas rovnaké ako mala pôvodná verzia, zmenila teda výlučne nárazník a svetlomety.

Ďalšie zmeny vidno v bočnej časti. A sú úplne očakávateľné. Automobilka predstavila nové disky s priemerom 16 až 18 palcov, inšpirované najnovším modelom 408. Majú naozaj takmer plné prekrytie. Je to z dôvodu lepšej aerodynamickej efektivity, nie z dôvodu lepšieho chladenia bŕzd. Toto mala byť trochu irónia. Do farebného vzorkovníku pribudlo niekoľko farieb, z čoho najzaujímavejšia bude asi štartovacia sivá Selenium Grey. Zadnú časť zase ozvláštnia nové svetlomety. Miesto troch šikmých pásikov majú tri vodorovné, ktoré sú naviac zdvojené a istej inovácie sa dočkali aj svetlomety na cúvanie a smerovky. Sú to veľmi jednoduché vylepšenia, ale viac naozaj nebolo treba robiť. Model je stále úspešný, tak prečo ho meniť?

Peugeot-2008-04

Máme väčší displej

Interiér vyzerá takmer rovnako. Peugeot nechal 3D kokpit pred vodičom, ale aj priestorové pomery ostávajú zachované. Veď to sa pri modernizácii jemného štýlu nemení. Automobilka však ponúkne nový displej, ktorý bude mať uhlopriečku až 10 palcov. Myslím ten v strede. Už len zistiť, či na ňom bude fungovať aj iný systém. Zjavne áno, ale necháme sa prekvapiť do praxe. Ďalšou výraznou zmenou môže byť zmena čalúnenia, alebo pridanie nového loga na volant, ale to sú už detaily, ktoré nie sú zásadné a nebolo nutné s nimi čakať na modernizáciu.

Elektro prejde ďalej

Najvýznamnejšia zmena sa udiala v prípade pohonnej jednotky elektrickej verzie. Tá nebola bohvie ako efektívna vo svojej prvej fáze, tak do druhej fázy prichádza s vylepšeniami z modelu e-308. Prináša teda dve základné veci. Prvou z nich je nový motor výkonnejší o 15 %. Zo 100 kW (136 k) sa posunie na 115 kW (156 k). To však znamená aj lepšie zrýchlenie a dynamické parametre. Lenže druhý komponent je ešte dôležitejší.

Automobilka pripravila nový balík batérií, ktorý bude mať kapacitu, hrubú, až 54 kWh. Realita je taká, že použiteľných bude až 51 kWh. Doteraz sme mali batériu s kapacitou 50 kWh, ktorá mala využiteľnú energiu 46 kWh. Toto sa podpisuje pod predĺženie dojazdu. V klasickom meracom režime WLTP sa dostane z jedného miesta na druhé vzdialené až 406 km. Toto automobilka udáva ako maximálny možný dojazd najodľahčenejšej verzie. Reálne to bude niekde medzi 345 až 406 km.

Peugeot-2008-10

Nový hybrid začiatkom roka 2024

Po vzore väčšieho modelu 3008 dostane aj 2008 úplne nový full hybrid, ktorý bude ako základ využívať trojvalec objemom 1,2 litra. Ten však bude výrazne zmenený a bude využívať reťaz miesto remeňa na rozvody, ale tiež elektrickú sústavu s napätím 48 V a bude pracovať v Millerovom cykle. Realita je taká, že tento model bude mať celkový výkon 100 kW (136 k) a krútiaci moment 230 Nm a cez 6-stupňovú automatickú prevodovku s dvomi spojkami bude poháňať predné kolesá. Šesťstupňová automatická prevodovka bude mať v sebe zabudovaný aj elektromotor. Elektrifikácia modelového radu teda naozaj pokračuje a už chýba len málo k tomu, aby sme mali každý jeden Peugeot s elektrickým doplnkom.

Ostatné motory ostávajú

Ak však nie ste priaznivcami elektriky, ani hybridu, tak stále máte na výber z dvoch verzii trojvalca PureTech. Slabší bude mať výkon 74 kW (100 k) a bude spolupracovať výhradne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Tá výkonnejšia verzia prinesie 96 kW (130 k) a bude mať už 8-stupňový automat. Jedinou štvorvalcovou možnosťou v ponuke bude 1,5-litrový naftový motor, ktorý je celkom prekvapením. Automobilka ho nechala aj napriek faktu, že sa ostatní výrobcovia v týchto veľkostiach áut postupne zbavujú vznetových motorov. Peugeot 2008 bude mať naftový agregát s výkonom stále rovnakých 96 kW (130 k) a bude mať spojenie výlučne s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Nový model môžeme očakávať na našom trhu už v lete tohto roka, ale spomenutá hybridná verzia príde až začiatkom roka 2024.

Aktuálna ponuka vozidiel BMW