Najväčsie sklo medzi osobnými Renualtami má vylepšený Espace

Automobilka Renault sa celkom ponáhľala s modernizáciou modelu Espace. Nové vozidlo prináša vylepšený dizajn a niektoré moderné charakteristické prvky, ktoré ho majú nasmerovať na úspešnejšiu kariéru ako keď bol dizajn odvodený od modelu Austral. A štýl sa zmenil ako vonku, tak v interiéri, ale treba povedať, že v interiéri je to hlavne o použití iných látok a rôznych recyklovaných prvkov.

Prvé, čo vidno na vylepšenom Renaulte Espace je použitie prednej časti pripomínajúcej nápadne model Renault Rafale, ktorý prináša nový štýl do ponuky automobilky a už sa ho v detailoch podarilo napodobniť aj modelom Captur, Symbioz, ale aj Clio. Pri modeli Espace a Rafale však tento štýl s novými maticovými LED svetlami, ktoré sú vylepšené, už vyzerá rafinovanejšie. Veľká maska chladiča predvádza strhujúcu štruktúru a nárazník má dve verzie. Jedna je pre bežné modely a jedna je pre Esprit Alpine.

V zadnej časti získal rafinovanejšie tvary elegantnejší štýl veka batožinového priestoru, ktoré nepotrebuje žiadne prepojenie svetlometov, stačia mu svetlá pripomínajúce práve SUV kupé z produkcie tejto francúzskej automobilky. A pre model Rafale budú LEDkové zadné svetlá štandardom a predné svetlá budú štandardne adaptívne LED, pričom maticové LED budú za príplatok, alebo v iných výbavách posunuté do sériového stavu.

New-Renault-Espace-2 

Renault priniesol aj nové farby, medzi ktorými zažiari modrosivá Baltic, ktorá má na slnku výrazné tóny. Pre prevedenie Techno je predná maska lakovaná sivou farbou, ale dynamickejšie ladená výbava Esprit Alpine má lesklú čiernu. A rovnako lesklé čierne sú spodné časti karosérie a lemy blatníkov. Na výber bude ešte, samozrejme, ďalšia modrá, biela a čierna z pohľadu lesklých farieb karosérie. Pre prevedenie Esprit Alpine bude v ponuke ale aj matný sivý povrch.

Zvonka sa toho udialo naozaj veľa a nové vyzerajú aj zliatinové disky. Vnútri je zmien trochu menej, ale tou hlavnou je extrémne veľké strešné okno, ktoré má plochu takmer 2 m². Je dlhé 1,7 metra a široké 1,13 metra. Zatemňuje sa pomocou otáčania tekutých kryštálov a dá sa tak robiť aj cez asistenta s hlasovým ovládaním. V druhom rade je pri použití tejto strechy stále 919 mm na telo pasažiera nad sedadlom.

Práve Renault Espace bude prvým vozidlom, ktoré má kameru v ľavom A stĺpiku karosérie a rozpoznáva vodičové aktivity, pričom dokáže rozpoznať aj vodiča samotného. Ak rozpozná vodiča, tak mu nastaví rádio, pozíciu na sedenie a aplikácie cez systém OpenR-link. Tento systém sa aktivuje hneď po naštartovaní vozidla. Samozrejmosťou je, že ak ho chcete používať, toto rozoznávanie, tak potrebujete vytvoriť profil vodiča s rozpoznaním naskenovanej tváre. Len pre informáciu, údaje si automobil nechá pre seba a nie sú odosielané nikam ďalej.

New-Renault-Espace-3 

Automobil je postavený na platforme CMF-CD. Má dĺžku 4,746 metra (plus 24 mm) a ponúka priestor až pre 7 pasažierov. Stredný rad sedadiel sa posúva v rozmedzí 22 cm a umožňuje stredným pasažierom využiť priestor na kolená v dĺžke až 321 mm. V treťom rade sú sedadlá trochu menšie a sú vhodné pre nižších pasažierov, alebo pre deti. Je tu priestor na kolená 128 mm, čo rozhodne nie je málo, ale sedáky sú celkom dlhé, na takýto tretí rad. Ak by ste potrebovali viezť niečo v kufri, tak máte 212 litrov za tretím radom sedadiel. Ak ho sklopíte, máte 520 litrov a v prípade, že máte iba 5-miestne auto, tak sa viete dostať na 692 litrov. Môžete ale rátať aj s tým, že stredné sedadlá sú delené a dajú sa rôzne preklápať.

Dôležitým prvkom Renaultu Espace zostáva stále 4Control Advanced, ktorý ponúka zlepšenia manévrovania s relatívne veľkým autom. Deje sa tak najmä vďaka natáčaniu zadnej nápravy. V nízkych rýchlostiach sa zadné kolesa otáčajú do opačného smeru ako tie predné až do 5-stupňového uhla a pri jazde rýchlejšie sa otáčajú rovnakým smerom až do uhla 1 stupeň. Je to z dôvodu, aby bolo auto stabilnejšie, ale v nízkych rýchlostiach je to hlavne o manévrovaní. Vďaka tomuto natočeniu sa znižuje veľkosť priemeru kružnice na ktorej sa auto dokáže otočiť z 11,6 na 10,4 metra.

Renault aj pre tento automobil stále používa systém hybridu E-Tech 200, ktorý ma výkon celkovo 147 kW (200 k). Na toto používa 1,2-litrový trojvalcový motor s prepĺňaním, ktorý má 96 kW (130 k) a 205 Nm. Hlavným elektrickým motorom je ten, ktorý má výkon 50 kW (70 k) a znova 205 Nm. Svoju energiu čerpá z akumulátora s batériou s kapacitou 2 kWh. Tretím dielom do skladačky je štartér generátor s výkonom 18 kW (25 k) a krútiacim momentom 50 Nm. Tento štartuje spaľovací motor a vstupuje do radenia rýchlostí. Reálne to znamená, že v prevodovke so štyrmi prevodmi pre spaľovací motor a dvomi pre elektrický motor nie je žiadna spojka. Automobilka hovorí, že priemerná spotreba tohto auta má byť 4,8 litra benzínu na 100 km a pri plnom natlačení nádrže palivom dokáže prejsť až 1 100 km. Len pre informáciu, na stovku sa toto auto dostane za 8,8 sekundy a z 80 na 120 km/h vybehne za 6 sekúnd.

New-Renault-Espace-17 

Viac výkonu, ani inú pohonnú sústavu k tomuto autu zatiaľ Renault neprichystal. Už E-Tech 200 je sústava, ktorá ponúka nízku spotrebu a dostatočný výkon. Veď tieto údaje sú na úrovni akékohokoľvek naftového motora z minulosti a z predchádzajúcej generácie. Dôležitým faktom ale ostáva, že v Renaulte majú aj niečo viac. Pre model Rafale je totiž v ponuke sústava dosahujúca ešte o 74 kW (100 k) viac. Tá je ale vo forme plug-in hybridu, ktorý má veľkú batériu v batožinovom priestore. Pre Renault Espace sa zatiaľ s týmto prevedením nepočíta. Asi všetci chápu prečo. Veď v kufri by musela byť batéria a to by nebolo kompatibilné s tretím radom sedadiel.

Pri modeli Espace sa síce očakáva, že bude o niečo drahší, ale určite to nebude zásadný rozdiel oproti súčasnej generácii. Akurát Renault potrebuje bojovať s modelom Espace aj so svojimi konkurentami. Keby vyberáme len tých s obyčajným hybridom, stačí sa pozrieť na Toyotu Highlander, ktorá má legendárny štýl japonskej automobilky, alebo sa stačí pozrieť na kórejskú produkciu vo forme Hyundaiu Santa Fe a Kie Sorento. Tie sú tiež so 7 miestami a využívajú 1,6-litrový benzínový štvorvalec spojený s automatickou prevodovkou s 2 spojkami a majú možnosť aj pohonu všetkých 4 kolies.

Aktuálna ponuka vozidiel Renault