Mercedes Citan, ktorý začal púť automobilky v tejto kategórii prichádza k zákazníkom, aktuálne, už vo svojej druhej generácii. Avšak nie je jedinou možnosťou ako sa dostať k malému MPV od tejto automobilky. Aktuálne sa predstavila trieda T, ktorá je vlastne prémiovým stvárnením Citanu.
Na vzhľade toho nebolo treba veľa meniť, stačilo ponúknuť niektoré prvky, ktoré sú zaujímavejšie a pôsobia honosnejšie. Na toto stačí dať štandardne nalakované nárazníky a pridať chrómové akcenty na masku chladiča a na spätné zrkadlá, prípadne pod zadné okno piatych dverí. Inak toho netreba veľa riešiť. V duchu Citanú však ostáva možnosť voľby práve prístupu do batožinového priestoru. Zadné dvere sa buď vyklápajú celé, so samostatným vyklápacím oknom, alebo sú dvojkrídle a otvárajú sa do strán. Výhody jednotlivých alternatív sú veľmi jasné, pod výklopnými sa dá, v prípade dažďa, skryť a v prípade núdze sa do dvojkrídlových dá dostať aj s mechanizáciou, čiže s vysokozdvižným vozíkom.
Už samotný základný objem batožinového priestoru 520 litrov je naozaj veľmi slušný a po sklopení sedadiel delených 1:2 sa objaví priestor s objemom až 2127 litrov. To ale znamená, že aj zadní pasažieri majú dostatok miesta na kolená, pretože sedadlá sú posunuté relatívne dozadu. Inak by bol predsa základný objem batožinového priestoru ešte o niečo väčší. Je trochu škoda, že automobilka nesiahla po troch samostatných zadných sedadlách, ale určite má na to dôvody a je potenciál, že sa takýto prvok objaví niekedy v budúcnosti. Veď najväčší konkurent, Citroën Berlingo, tri samostatne sedadlá ponúka. Aj keď, ten už je iba elektrický.
Predná časť interiéru triedy T je miesto, kde sa toho udialo asi najviac. Časť prístrojovej dosky má imitáciu čalúnenia kožou a niektoré plochy sú z mäkkého materiálu. Štandardom je systém MBUX so 7-palcovým displejom, ktorý dokáže, bez problému, zrkadliť mobilné telefóny, či už cez Apple CarPlay, alebo cez Android Auto. Zaujímavé je aj použitie prvkov lakovaných vonkajšou farbou. Toto však nie je štandardom a bude dostupné iba pre niektoré verzie modelu. Najmä so žltou farbou karosérie vyzerajú tieto detaily výborne a pôsobia kontrastne ku čiernemu interiéru. Zaujímavý je volant, lebo vychádza ešte z minulej generácie volantov automobilky. Tá bola pre mnohých vrcholom toho, čo kedy Mercedes ponúkol a niektorí majú tieto kormidlá radšej ako nové s dotykovými tlačidlami na všetko.
Ponuka motorov, kým príde elektrická verzia, bude veľmi jednoduchá. Dva štvorvalce na benzín budú mať zhodne objem 1,33 litra a za označením T160 treba hľadať výkon 75 kW (102 kW), pričom za T180 sa bude skrývať 96 kW (130 k) výkon. Výkonnejšia verzia môže mať okrem štandardnej šesťstupňovej manuálnej prevodovky príplatok za sedemstupňový dvojspojkový automat. Naftové štvorvalce dostanú zhodne objem 1,5 litra a tiež ponúknu dve výkonové verzie. T160d príde so 70 kW (95 k) a T180d s 85 kW (115 k). Tu je tiež štandardom šesťstupňový manuál a tiež za príplatok sedemstupňový automat s dvomi spojkami.
Ceny nového modelu, označeného ako trieda T, budú určite vyššie ako je to v prípade Citanu, ale ten je naozaj relatívne dostupný. Dostupnejší ako vo svojej prvej generácii. Nový model sa v ponuke objaví už onedlho a takisto onedlho ho budeme môcť vídať na cestách.