Mclaren predstavil model Artura už pred dvomi rokmi ale zatiaľ je dostupný iba ako kupé. Pre rok 2025, teda pre budúci modelový rok, ktorý sa začne predávať už onedlho, pribudne do ponuky nová verzia. Ak tipujete otvorenú karosériu, tak tipujete správne. Onedlho bude možné objednať Mclaren Artura Spider. Je to síce kabriolet, ale skôr má formu roadsteru s dvomi miestami na sedenie. Prináša však mnoho iných noviniek, ktoré sú ešte ďalej ako iba výmena strechy.
Dizajn vozidla zmenia nové otvory na prívod vzduchu, ktoré ešte lepší chladia brzdy a dávajú viac vzduchu aj k motoru. V ponuke verzie Spider bude 5 štandardných farieb, ale aj 20 farieb Elite a 18 farieb MSO. Pritom znaky v štandardnej výbave budú klasické strieborné, ale za príplatok si môžete objednať čierne.
Výraznou zmenou je najmä strecha, ktorá si vyžiadala možnosti uloženia, preto je vlastne prepracovaná celá zadná časť nad motorom. Strecha môže byť vybavená elektrochromatickými ovládanými kryštálikmi v skle. Tie dokážu z priesvitného a priehľadného panelu spraviť takmer nepriesvitný. Rozkladanie a skladanie strechy bude možné do rýchlosti 50 km/h, pričom táto zmena bude trvať iba 11 sekúnd a otvorí priestor pre lepší zážitok zo zvuku agregátu za deliacou priečkou.
Na deliacej priečke môže byť dokonca aj jeden z reproduktorov systému Bowers and Wilkins, centrálny reproduktor medzi sedadlami totiž tvorí súčasť systému s 12 ozvučovacími plochami. Z dizajnu toho nebolo treba viac meniť a McLaren oznámil, že podobné dizajnérske zmeny sa objavia aj na modelovom roku 2025 v prípade kupé. Hovoríme teda o nových otvoroch na chladenie s trochu inak štylizovanými časťami predného nárazníka.
McLaren ale týmto rozhodne neskončil. Ku klasickej 8-stupňovej prevodovky, ktorá bude mať až o štvrtinu skrátené prepínanie prevodov a otvorenému diferenciálu s elektronickým riadením, ktorý McLaren používa kvôli hmotnosti, pribudne upravený agregát. Už v základe je pre model Artura V6 s objemom 3 litre a označením M630. Tento motor spolupracuje s elektromotorom a z batérie s čistou kapacitou 7,4 kWh dokáže vytiahnuť dojazd takmer 35 km.
Celkový výkon systému poskočí o 15 kW (20 k) na 515 kW (700 k). Krútiaci moment pritom bude 720 Nm a Artura na stovku zrýchli za 3,2 sekundy, pričom dvojstovku budem mať za 8,4 sekundy. Ak budete tlačiť na pedál ďalej, tak 3 stovky máte za 21,6 sekundy a medzitým prebehnete cez štvrťmíľovú métu niekde okolo hodnoty 10,8 sekundy. Štvrť míle je predsa najdôležitejší ukazovateľ v svete amerických pretekov. A tento hybridný McLaren si vedie výborne.
Nový modelový rok, ktorý bude označený číslom 2025 príde do ponuky už onedlho a vôbec by som sa nedivil, keby už fungujú konfigurátory na stránke výrobcu. McLaren ale oznámil ešte jednu zásadnú vec. Zmeny sa dotknú kupé aj z pohľadu motora, čiže stále bude trošku rýchlejšie ako o takmer o 70 kg ťažší Spider. Lenže vyšší výkon sa dostane aj ku starším autám. McLaren potvrdil, že aj pre tých, čo si kúpili model Artura v prvých dvoch rokoch pripravil možnosť požiadať o vylepšenie a zvýšenie výkonu. Práve prvé dva roky boli celkom nešťastné z pohľadu výroby. McLarenu sa nedarilo držať akékoľvek termíny a rozhodne sa mu nedarilo ani držať akúkoľvek kvalitu. Preto jemné zvýšenie výkonu automobilka ponúkne aj pre majiteľov už súčasnosti fungujúcich modelov Artura s karosériou kupé. Takže ak máte McLaren Artura, tak sa môžete tešiť na vyšší výkon. Alebo si ho môžete s vyšším výkonom priamo kúpiť.