Automobilka Audi vie rozhodne ako zaujať. Najnovšie zaujala tým, že si prichystala nové názvoslovie, ktoré rozdelí auta na párne a nepárne a podľa toho im dá pohonnú sústavu. Lenže návrh nebol prijatý s akýmkoľvek porozumením a zákazníci ostali nemilo prekvapení, ba priam nahnevaní. Takže sa všetko vracia do normálu, aspoň čiastočne. Názov Audi A5 sa meniť nebude, ale Audi A6 ostáva tým, čím aj bolo. Aktuálne prichádza jeho druhá spaľovacia verzia s karosériou Sedan.
Karosérie Sedan majú celkovo trochu horšie výsledky predaja, lebo sú, celkom logicky, o niečo menej praktické. Veď majú menší nakladací otvor a zároveň nemôžu poskytnúť nakladanie až po strechu v celej dĺžke zadnej časti. Lenže sedany majú aj svoje nesporne výhody, napríklad sú pevnejšie a sú omnoho elegantnejšie. Lenže to ľuďom ťažko ide do rozhodovacích kritérií a priestor je priestor, preto vieme, že karoséria sedan nebude až tak dobre predávaná, ale bolo by zaujímavé mať minimálne RS6 v sedane.
Poďme na to ale pekne po poriadku, nie tak zhurta, Audi A6 bude postavené na platforme PPC, čo znamená Premium Platform Combustion, ktorú využíva aj Audi A5 a je určená pre vozidlá so spaľovacím motorom. Sesterský model, či skôr vozidlo označené Audi A6 e-tron, ktoré tiež prichádza s úplne iným dizajnom a inými rozmermi bude mať Premium Platform Electric, čiže PPE, ktorú automobilka vyvíjala spolu s Porsche.
A keďže plány sa menia, tak sa menia aj plány označení a teoretická možnosť hovorí, že Audi A7 Sportback je minulosťou, čo by znamenalo, že ak chcete elegantné Audi s väčšou karosériou, ale Audi A8 je vám príliš veľké, tak Audi A7 už hľadať nemôžete a skončíte pri Audi A6.
Aj pri novom Audi A6 Sedan to vyzerá na mierne zväčšenie rozmerov oproti predchodcovi. Celkovo rozmery nie sú ešte stanovené, ale dĺžka vzrastie o 6 cm, aj keď šírka klesne o 2,1 cm. Dôležitejšie je , že toto auto stále bude na trhu a prináša eleganciu. Predná časť je vlastne rovnaká ako na kombi, prináša stále ostré, ale trochu zjemnené línie. Kľučky dverí vyzerajú zaujímavo a zjavne sa budú otvárať elektronicky, ale to hlavné je vzadu. Znova tu vidno výrazné ovplyvnenie karosériou kombi, ale aj dostatočnú samostatnosť tohto prevedenia.
Automobilka hovorí, že na toto 5-metrové auto bude možné obuť disky s priemerom 21 až 23 palcov, čo je trochu šialenstvo. Je však jednoznačné, že vozidlo, že Audi A6 s karosériou Sedan bude mať rozumný aerodynamický odpor. Bude dosahovať hodnotu 0,23, čo je len o 0,02 horšie ako má A6 Aetron na elektrickú energiu s kamerami miesto zrkadiel.
V interiéri začnime pekne od zadnej časti. Kufor bude mať objem 492 litrov, čo je o 11 litrov menej ako má kombi Avant. Zväčšovanie a variabilita bude použiteľná vďaka skladaniu zadných sedadiel v pomere 40:20:40. O interiérový priestor by sa mal zabezpečiť rázvor osí kolies 2 927 mm, ktorý naozaj dokáže ponúknuť dosť miesta. Vidno to už na fotografiách, ale realita ukáže rôzne posunutie predných sedadiel, ktoré môže byť buď v pozitívnom smere pre priestor na zadných sedadlách, alebo v negatívnom. Dokonca to vyzerá, že bude dostatok priestoru aj nad hlavami pasažierov.
Ale predná časť bude určite zaujímavejšia. Nehovorím teraz o sedadlách, ktoré budú určite pohodlné, hovorím o viacdisplejovom usporiadaní, ktoré má jeden displej pred vodičom ako nový digitálny kokpit, druhý displej má v strede na ovládanie informačno-zábavného systému a tretí displej môže mať pred sebou spolujazdec. Ak ho tam nemá, je tam prázdne miesto, čo je trochu škoda. Stredový tunel umožňuje odložiť mobil s nabíjaním, odložiť nápoje, ale prepínač prevodovky vyzerá príliš ako v Škode Enyaq. Posúvate taký obdĺžnikový až kvádrový bod, ktorý nevyčnieva príliš veľa z plochy. Automobilka hovorí, že interiérová kvalita šla hore a najnovšie Audi A6 má až o 30% zvýšenú porciu zvukovej izolácie, ktorá prichádza aj vďaka akustickému zaskleniu zadných okien. Takisto funguje ako prostriedok na znižovanie hmotnosti aj nový druh silentblokov pre motor a prevodovku. O zníženie hluku sa má postarať aj použitie iných prevodov dvojspojkovej automatickej prevodovke a nových tesnení vo dverách.
Nové Audi A6 Sedan príde s viacerými možnosťami pod prednou kapotou. Základným benzínovým motorom by mal byť dvojliter, ktorý ponúkne 150 kW (204 k) a krútiaci moment má 340 Nm. Bude poháňať výlučne prednú nápravu. Z pohľadu benzínových agregátov bude stupienkom vyššie trojlitrový motor V6, ktorý bude mať mild hybridnú technológiu a už v štandardnej výbave pohon všetkých 4 kolies quattro. Bude mať výkon 270 kW (366 k).
Lenže nič z tohoto nespravilo z Audi A6 modlu. Tým, čo Audi A6 vyšvihlo tam, kde je, sú naftové motory. Ani na tie automobilka nezanevrie. Pod prednú kapotu totiž prinesie aj dvojlitrový motor TDI, ktorý bude mať 48V mild hybridnú technológiu. Bude mať výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 400 Nm. Tu bude na výber medzi pohonom prednej nápravy, alebo všetkých 4 kolies. Ak zvolíte pohon všetkých 4 kolies, tak na zadnú nápravu viete poslať až 70 % krútiaceho momentu. Teda skôr, inak povedané, pošle ho tam auto samotné.
Ďalším okienkom v tomto modelovom rade bude prevedenie Audi S6. Bude využívať 6-valec, ktorý nadviaže na štandardný motor V6. Dovtedy bude práve bežná šestvalcová verzia najvýkonnejšou a najrýchlejšou, pričom na stovku sa dostane za 4,7 sekundy a maximum bude obmedzené na 250 km/h. Rozdielom pri V6 bude iný zadný difúzor a možnosť iného rozdelenia krútiaceho momentu v prospech zadných kolies.
A ak by sme sa vrátili ku výbave tohto vozidla, tak asi nie je nutné hovoriť o bezpečnostnej, lebo tá bude zahŕňať absolútne všetko, čo je aktuálne dostupné. Zaujímavosťou môže byť ale štvorzónová klimatizácia, dovieranie dverí, či natáčanie zadnej nápravy. V ponuke bude aj adaptívne vzduchové pruženie, ale aj 20 reproduktorov ozvučenia. Panoramatická strecha bude znova niečím iná. Bude mať možnosť zatemnenia pomocou zmeny orientácie tekutých kryštálov, nie štandardnou roletkou. Takéto formy stmavenia ponúka aj niekoľko ďalších automobiliek. Ako príklad by sa dalo uviesť Renault aj BMW.
V Nemecku bude základná cena tohto modelu 55 500 €, pod kapotou ktorého bude práve úplne najslabší benzínový motor s pohonom prednej nápravy. Avšak prevodovku bude mať automaticky automatickú. Tu iná možnosť jednoducho nebude prichádzať do úvahy.