Japonsko má na domácom trhu niektoré modely špecifické. Nie sú dostupné totiž na žiadnom inom trhu a automobilka ich ani neplánuje posunúť mimo ostrovného štátu. Veď na domácom trhu dopyt má, ale na svetových trhoch ty mala príliš veľkú konkurenciu. Takým vozidlo môže byť Toyota Century. Nesporne zaujímavé auto, ale okrajové z pohľadu svetových predajov. Aj to môže byť dôvod, že si Japonci pre seba nechajú aj nový model Century SUV.
Novinka bola dlho očakávaná a dlho predpovedaná, pričom až donedávna, do samotného potvrdenia, bola existencia otázna. Je však na Toyote, aby využila súčasnú popularitu SUV aj v tomto segmente. Veď v Japonsku má tiež dosah väčší Rolls-Royce Cullinan, prípadne rovnako veľkostne pozicované modely Mercedes-Maybach GLS, či Bentley Bentayga. Japonci však budú hrať na exkluzivitu. Jedna vec je, že Century SUV nebude môcť predávať každý díler, druhá vec ale hovorí o tom, že automobilka vyrobí maximálne 30 kusov Century SUV mesačne. Takže adekvátne je nastavená aj cena. Century SUV stojí 25 000 000 japonských jenov, čo sa dá brať ako hodnota podobná 160 000 €. Vlastne pri tých všetkých konkurentoch je Century SUV ešte stále lacná voľba, rozhodne lacnejšia ako Bentley a Rolls-Royce aj z druhej ruky.
Tvary modelu sú prudko hranaté a elegantné, akoby odkazovali na pôvodný sedan. S tým je podobná nielen predná maska, ale aj celkové stvárnenie. Predné svetlá s dvomi líniami sú zase podobné tomu, čo prenáša na svoje modely Genesis. Tu však prichádza jedna zaujímavá možnosť Toyoty. Nie je ňou ani tak verzia GR sport, ktorá je už sama o sebe šialenstvom pre takéto vozidlo, ale skôr možnosť zmeny zadných dverí. Štandardne sú klasicky otvárané dvere s uhlom až 75 stupňov, aby sa čo najlepšie nasadalo na zadné sedadlá. Lenže tie sú také masívne, nič že pri parkovaní v stiesnených priestoroch sú asi lepšou voľbou dodávkovo zamerané posuvné zadné dvere.
Toyota Century SUV bude predsa veľkým autom, keď bude SUV. Dĺžka 5 205 mm bude síce o niečo menej ako má sedan, ale šírka 1 990 mm bude zase viac. Rázvor je 2 950 mm, čo znamená, že na pasažierov vzadu bude dostatok priestoru. A ešte k dôležitým údajom patrí výška 1 805 mm a hmotnosť 2 570 kg.
Interiér bude znova veľmi luxusný v kooperácii s extrémne komfortným naladením. Veď to všetko môže hovoriť o špeciálnom nastavení vozidlá s názvom Rear Comfort, ktoré upravuje dynamické vlastnosti autá aj štýl brzdenia tak, aby zadní pasažieri necítili žiadne rušenie. Kvôli tomu výrobca za zadné sedadlá inštaluje aj sklenú prepážku, aby dokázal odfiltrovať ešte lepšie zvuky prichádzajúce z kufra od kolies cez blatníky. Zadné sedadlá sú samozrejme tým najlepším, čo v aute je. Sú elektricky nastaviteľné, vysúvateľné, naklápateľné, vyhrievané, ventilované a masážne. Tieto sedadlá majú vlastne všetko, čo si od nich môžete priať a sú ešte ďaleko vyššie v hierarchii ako tie kreslá na masáž v nákupných centrách.
Skrátka nepríde ani vodič, lebo aj predná časť dýcha luxusom. Interiér dokáže ponúknuť mnoho možností, ale stále necháva niekoľko fyzických tlačidiel, popri tom, že už väčšina vecí prechádza do dotykového displeja. Dokonca aj pred vodičom je displej miesto klasických ukazovateľov. Čiže moderné auto sa klasickými tvarmi.
Tak ako každá nová Toyota, aj Century SUV stojí na platforme TNGA, ktorá ale prešla niekoľkými zásadnými zmenami. Má rôzne vystuženia, aby zlepšila tuhosť a komfort pasažierov. Toto vozidlo bude poháňať plug-in hybrid, ktorý bude mať ako základ 3,5-litrový motor V6. Celkový výkon bude 303 kW (412 k) a bude prechádzať cez bezstupňovú automatickú prevodovku eCVT, ktorá bude poháňať všetky 4 kolesá. Zabudnite však na kardan, na zadnej náprave bude elektrický motor samostatne.
Nič viac o aute netreba vedieť, azda len toľko, že vybraní predajcovia budú vedieť vysvetliť kompletnú možnosť individualizácie vozidla a prípravy podľa požiadaviek zákazníka. Ak by ste toto auto chceli, tak si ho musíte doviezť samostatne, ale rátajte s tým, že volant na inej ako pravej strane určite mať nebudete. Vlastne, to už nie je váš problém, to je problém vášho šoféra.