Vozidlá Hyundai sú obľúbené nielen na sekundárnom trhu ojazdených vozidiel, ale aj na tom primárnom s novými kusmi. Veď si stačí pozrieť úspechy modelu i30 na slovenskom trhu. Automobilka minulý rok predala až 2 805 kusov. A to len z i30. Predstavte si že medziročný pokles o 22%, ale stále je to úctyhodné číslo a v top 10 sa dokonca automobilke podarilo získať aj siedme miesto, ktoré má Hyundai Tucson. Oživenie trhu hovorí jasnými číslami. Nakopnutie výroby Škody Octavia znamená, že tá sa dostala na prvé miesto, ale Hyundai stále hrá výraznú úlohu.
Model, ktorý je teraz na trhu má už 8 rokov a preto by automobilka mala niečo spraviť. Buď priniesť nový model, alebo tak, ako to Hyundai spravil so súčasnou, treťou generáciou i30, priniesť modernizáciu. Druhý facelift dôležitého modelu prichádza 4 roky po tom prvom.
Ale to najdôležitejšie hneď na začiatok, ponuka motorov sa zmení, ale základný stavebný prvok ostáva. Úplne najdôležitejšie rozhodnutie v ponuke slovenského Hyundaiu, 1,5-litrový motor DPi so 4 valcami, atmosférickým plnením, ostáva. Bude mať stále výkon 81 kW (110 k) a krútiaci moment s hodnotou 144 Nm. K týmto údajom sa však bude nutné dopracovať, ležia vo vyšších otáčkach, výkon v 6000, krútiaci moment v 3000. A zrýchlenie bude stále 12,3 sekundy na stovku. Výkonnejšia alternatíva bude predstavovať litrový trojvalec s turbom. Veľa z motorov bude mať aj mild hybridný doplnok, ale na naftovú verziu sa už tešiť ani nemusíme. Tú Hyundai zarezal už dávnejšie. Posledný naftový motor sa totiž prestal vyrábať v i30 v roku 2022.
No a teraz ty vážne zmeny. Hyundai siahol na prednú časť, kde sa trochu zmenila spodná časť nárazníka, ale hlavne sa zmenila maska chladiča. Bude mať iné sito. Tvar ostáva rovnaký, rovnako ako ostávajú totožné aj svetelné systémy, ktorými model disponuje.
Zboku bude vidno nové zliatinové disky s priemermi 16 až 18 palcov. Pre výbavu N line tiež príde nová predná maska, ale aj vyladené prahy. V zadnej časti sa ukáže upravená spodná časť nárazníka, ktorá bude mať hranatejšie tvary pre základné verzie a prepožičia modelu ešte väčšiu vizuálnu šírku ako doteraz. Vzorkovník farieb obohatí 7 nových odtieňov a celkovo bude dostupných 12 farieb. Niektoré budú z verzie po facelifte a niektoré sa vrátia z úplne pôvodnej alternatívy. Pôvodnej v tejto generácii, samozrejme.
Interiér sa tiež trošku zmení, mal by sa aj k lepšiemu. Ale netreba nový infotainent, ten už prišiel v roku 2020, skôr bolo treba spraviť niečo s povrchom prístrojovej dosky, ktorý bol kritizovaný, že je príliš lacný na dotyk a pohľad. Hyundai teda nalakoval plastové diely úplne iným lakom, ktorý je hladší a ešte lepšie pôsobí pri dotyku. Stredový tunel zase získal časti lakované lesklou čiernou farbou. Tá je ešte stále in, aj napriek tomu, že niektorí poukazujú na možnosť poškriabania a ľahké chytanie prachu.
Hyundai oznámil, že interiér môže byť čalúnený buď látkou, kombináciu kože a látky, celokoženéným čalúnením, alebo kombináciu kože a semišu. Pre verziu N line bude dostupné kombinované čalúnenie látkou a semišom.
Interiér modelu predvedie klasické kruhové prístroje pred vodičom v základnej výbave a displej s uhlopriečkou 4,2 palca. Tieto môžu byť, v prípade vyšších stupňov výbavy, vymenené kompletným displejovým prevedením s uhlopriečkou 10,25 palca. Hyundai oznámil, že do základnej výbavy modelu sa dostane mnoho bezpečnostných prvkov, ale bude v nej aj predný a zadný parkovací senzor. Hyundai tak prináša rozumný balík výbavy za zjavne rozumné peniaze. Veď o tom svedčí úspech na trhu.
Vylepšenia zasiahli aj do batožinového priestoru a priestoru pre posádku vzadu. Hyundai i30 prinesie iné LED osvetlenie, ktoré je použité na základe požiadaviek zákazníkov.
Automobilka oznámila, že jej najdôležitejší model na našom trhu príde do výroby v apríli 2024 a v máji, prípadne júni ho máme už aj na Slovensku v reálnej fyzickej podobe. To ale znamená, že sme už tesne pred uvedením cenníkov a katalógov príslušenstva. Veľa sa toho meniť nebude, ale model si zachová svoju popularitu ešte zopár rokov. Veď musí mať spôsob ako bojovať so stále sa zlepšujúcou konkurenciou, ktorá tiež vylepšuje a predstavuje svoje modely v nových generáciách.