Renault to má s modelom Megane veľmi zložité. Aktuálne na trhu jeho štvrtá generácia, ale so spaľovacími verziami a s plug-in hybridom. Taktiež je na trhu druhý model, piata generácia, ktorá už ale prešla výlučne na elektrickú energiu. Aj napriek inováciám a novátorstvu päťky je starší Megane stále relatívne populárny. Aj to je možno dôvod, prečo automobilka do hry vracia verziu sedan označenú názvom GranCoupe.
Renault Megane GrandCoupe bude stále vozidlom nižšej strednej triedy, ktoré bude mať rázvor 2 711 mm a na dĺžke 4,6 metra dokáže ponúknuť rozumný priestor pre pasažierov vzadu, ale zároveň vie vyčarovať aj batožinový priestor s objemom 550 litrov. Hodnota 550 litrov je však mimo metódy VDA. Ak by ste brali metódu VDA, ktorá je univerzálna a porovnateľná, tak je to 508 litrov. Stále dosť.
Francúzska automobilka nový model, teda oživený model, prinesie s jediným motorom. Bude to štvorvalec dosahujúci objem 1332 cm³, ktorý už funguje vo viacerých automobilkách a rôznych automobiloch. Používa ho Nissan, Mitsubishi, Renault, ale napríklad aj Mercedes. V prevedení pre Megane GrandCoupe bude mať výkon 103 kW (140 k) a krútiaci moment 240 Newton metrov. Všetky veličiny budú smerovať na predné kolesá buď cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku, alebo cez sedemstupňový automat s dvomi spojkami. Zrýchlenie bude v oboch prípadoch do 10 sekúnd a maximálna rýchlosť 205 km/h. Spotrebou by sa mal Megane GrandCoupe vždy dostať na kombinovaný údaj 6 litrov.
Renault Megane GrandCoupe ponúkne hneď dve výbavy. Základná bude Evolution. Bude za 18 200 € a v štandardnej výbave bude mať elektricky nastaviteľné spätne zrkadlá, elektricky ovládané všetky štyri okná, ale aj LED denné svietenie, či dva 7-palcové displeje. Jeden bude pred vodičom a jeden v strede na ovládanie informačno-zábavného systému. Práve na stredovom displej sa bude zobrazovať aj obraz z cúvacej kamery a v základe pre výbavu Evolution budú aj zadné parkovacie senzory. Vozidlo síce bude stáť na plechových diskoch, ale za takúto cenu to vyzerá na dobrú ponuku. Veď dvojzónová klimatizácia s automatickým ovládaním je už v základe.
Vyšší stupeň výbavy Techno zase prinesie zliatinové disky s priemerom 17 palcov, ale aj elektricky sklopné zrkadla, LED svetlomety Pure Vision a mnoho ďalšieho. Tento balík dostanete za 19 900 € s manuálnou prevodovkou a ak budete chcieť automat s dvomi spojkami, tak zaň musíte priplatiť ešte 2 000 €. Už s manuálom bude auto vynikajúce a možno že ešte použiteľnejšie ako náhrada starších vozidiel.
Renault týmto krokom späť vstupuje do triedy, ktorá sa podobných vozidiel zbavila. Veď všetci chceli SUV a crossovery, takže sedany postupne mizli. Už nie je na trhu ani Jetta, Focus Sedan to v štvrtej generácii ani neskúsil na našom trhu, ostatné automobilky akoby túto modifikáciu úplne vypustili. Jediný, kto sa snaží v tejto veľkosti, je Citroën s modelom C4 X. Lenže ten je terénnejšie zameraný, tak by sa mohlo zdať, že Renault Megane GrandCoupe ani nemá konkurentov. To by bola chyba tvrdenia, má konkurentov medzi prémiovými automobilkami Za násobne vyššiu cenu. Mercedes triedy A Sedan stále existuje, rovnako tak Mercedes triedy CLA a nesmieme zabudnúť ani nám BMW radu 2 Gran Coupe, prípadne na Audi A3 Sedan.