Niektorí hovoria, že toto je nová generácia, niektorí sú skôr realisti a vidia, že BMW radu 2 Gran Coupé prichádza len s výraznou modernizáciou, ktorá zasiahla nielen prednú časť, ale aj iné exteriérové detaily malého sedanu s dĺžkou 4,6 metra. Zasiahla aj interiér a isté zmeny sa u dejú aj na poli pohonných jednotiek, takže je auto kompletne vylepšené, ale základný skelet a platforma ostávajú stále rovnaké. Túto skutočnosť ale skrýva zmena označenia z F44 na F74.
BMW 2 Gran Coupé sa môže hrdo postaviť proti vylepšenému Mercedesu CLA, ale aj ostatným konkurentom, z ktorých je vlastne najdôležitejšie len Audi A3. Výmena vizuálu sa neobišla bez kritiky, ale to sme si už pri BMW zvykli, že sa deje.
Novinka predvádza úplne novú tvár, ktorá na modeli doteraz nebola. Doteraz auto pôsobilo široké, teraz vyzerá ešte dynamickejšie a predĺžená predná časť hovorí tiež jasnou rečou. Novinkou sú mandľovo tvarované svetlá s maticovou LED technológiou, ale aj vylepšená predná tvár, Maska chladiča je totiž prepojená a môže byť aj s podsvietením, podobne ako to má BMW radu 1.
Nová predná časť si ale vyžiadala aj úpravu nárazníka a kým štandartné prevedenie minulej generácie malo skôr boky masky smerujúce nahor, novinka smeruje líniami nadol, čo vyžaruje ešte väčšiu agresivitu ako kedykoľvek doteraz. Rovnako agresivitu vyžarujú aj nové zliatinové disky, ktoré majú pre 2 Gran Coupé priemer od 18 do 20 palcov a pozorné oko si na bočnej línii okien určite všimne aj zmenený spodný pás. Posledné okienko v treťom stĺpiku karosérie je úplne iné ako doposiaľ.
Zmeny pokračujú v zadnej časti, ktorá sa zmenila viac ako by ste mohli čakať. Minulosťou sú prepojené svetlá s veľmi elegantným tvarovaním, pod ktorých prepojom je evidenčné číslo. Evidenčné číslo sa nasťahovalo, pre F74 BMW radu 2 Gran Coupé o niečo vyššie a zároveň sa zmenili svetlá. Pripomínajú síce tie na BMW radu 1, ale zároveň sú úplne iné ako tie, čo na aute boli doteraz. Zadná časť vďaka tomu pôsobí jednoduchšie a uhladenejšie. Ale zároveň tento uhladený štýl prináša istú dávku dynamiky.
V zadnej časti bude aj možné rozoznať, ktoré vozidlo máte pred sebou. Bude to vďaka nápisu na veku batožinového priestoru, ale pre benzínové modely budete hľadať písmeno “i” už márne. Nenájdete ho, lebo automobilka už jednoducho skončila s takýmto označovaním, aby sa nemýlili spaľovacie s elektrickými vozidlami. Najvýkonnejšie M235 má ako doplnkový rozoznávací prvok naviac výrazný difúzor so 4 reálnymi koncovkami výfuku. Bude mať po dvoch okrúhlych na každej strane.
Ak hodnotíte exteriérové zmeny ako výrazné, tak interiérové tiež zaváňajú kompletnou prestavbou, avšak nie v kufri, ten ostáva rovnaký a rovnaká ostáva aj zadná časť pre pasažierov. Kompletne zmenená je predná časť s úplne novou prístrojovou doskou inšpirovanou ostatnými malými modelmi a prepracovanou stredovou konzolou, kde už nenájdete páčku na radenie automatickej prevodovky, miesto nej je znova spínač.
Kedy sme začali pri tej časti stredovej konzoly medzi sedadlami, tak je až do očí bije, ako automobilka zmenila jednu zásadnú charakteristiku ovládania. Koliesko na ovládanie informačno-zábavného systému odišlo do dôchodku a miesto neho je na ovládanie len dotykový displej systému BMW Operating System 9. Ten podporuje nielen bezdrôtové zrkadlenie z oboch najdôležitejších mobilných platforiem, ale podporuje aj možnosť úpravy výbavy softvérovými možnosťami. A tiež bezdrôtové bude aj vylepšovanie systému.
Samotný displej systému je zabudovaný pod spoločným krycím sklom, ktoré jemne natočené na vodiča a združuje dve zobrazovacie jednotky pod jednu plochu. Toto si vyžiadalo prispôsobenie kompletne celej prístrojovej dosky, vrátane výduchov a iných ovládacích prvkov. V novej verzii F74 BMW radu 2 Gran Coupé jednoducho ovládacie prvky s tradičnými tlačidlami postupne miznú.
Tradičné tlačidla sú aspoň na volante, aj keď už aj tých je menej, nakoľko automobilka prešla na nový volant s menšími počtami ovládacích prvkov.
BMW radu 2 Gran Coupé je stále postavené na platforme využívajúcej pohon prednej nápravy ako primárny. To znamená, že väčšina z áut bude s pohonom prednej nápravy. Na začiatok automobilka pripravila 4 rôzne verzie, ale nebude medzi nimi chýbať ani naftová alternatíva.
A rovno začnem tou naftovou. Bude mať objem 2 litre a pod označením 218d Gran Coupé prinesie 110 kW (150 k) a 360 Nm. Na stovku sa toto prevedenie dostane za 8,4 sekundy, takže z predstavených verzií bude najpomalšie. Vlastne tento rebríček som usporiadal od najpomalšieho po najrýchlejšie. Priemerná spotreba bude veľmi príjemných 5 litrov nafty na 100 km.
Pomyselný stupienok vyššie bude 220d Gran Coupé. Bude to vlastne rovnaký motor, ktorý ale bude doplnený o mild hybridný systém pracujúci do 48 V a malou baterkou. Už tieto zmeny umožnia posunúť výkon na 120 kW (163 k) a zároveň krútiaci moment skočí na 400 Nm. Toto všetko by malo pomôcť ku zrýchleniu kratšiemu o 0,4 sekundy a ku zníženiu spotreby o 0,4 litra nafty na 100 km.
Základným benzínom bude, na začiatok, BMW 220 Gran Coupé. Ako ste si všimli, BMW už prestáva používať písmeno I v označeniach benzínových motoorv a stalo sa to aj pri tejto základnej verzii. Výkon prevedenia bude celkovo, aj s mild hybridom 125 kW (170 k) a krútiaci moment sa dostane do 280 Nm. Samotný trovalec s obmejom 1,5 litra má výokn 115 kW (156 k). Celkový výkon by mal znamenať zrýchlenie na stovku za 7,9 sekundy a kombinovanú spotrebu na hodnote 5,8 litra benzínu na 100 km.
Najvýkonnejšia verzia a jediná zatiaľ s pohonom všetkých 4 kolies má byť M235 xDrive Gran Coupé. Bude mať dvojlitrový benzínový štvorvalec s výkonom až 221 kW (300 k) a krútiaci moment 400 Nm. Toto sú veličiny, ktoré dokážu auto dostať na stovku za 4,5 sekundy a kombinovaná spotreba tejto najsilnejšej verzie má byť 8,2 litra benzínu na 100 km.
Už sú známe aj ceny tohto vozidla na Slovensku. Úplný základ, benzínová verzia 220 Gran Coupé, bude stáť 37 910 € a základná naftová bude presne o 1 000 € drahšia. Ak by ste sa pozerali po najvýkonnejším prevedení, to bude stáť 55 910 €. Lenže toto sú stále základné ceny prevedení. Ak priložíte zopár prvkov doplnkovej výbavy, tak sa ľahko viete dostať kľudne aj o 10 až 15 000 € vyššie. Je to logické, lebo zoznam príplatkovej výbavy je vskutku široký aj pre model 2 Gran Coupé. Pritom je to auto, ktoré je stále za rozumnú cenu, lebo napríklad taký Mercedes CLA a vyzerá, že je o kúsok drahší.