BMW predstavilo úplnú novinku. BMW M4 dostane vrcholnú verziu. Po štandardnej a Competition prichádza na rad verzia CSL, ktorá bude stáť na vrchole ponuky modelu. Nadväzuje tak na verzie CSL v predchádzajúcich generáciách kúpe tejto veľkosti z Mníchova.
Základnou zmenou, ktorá sa udiala, oproti modelu M4 Competition, je použitie ešte výkonnejšieho motora. Kým M4 Competition funguje s výkonom 375 kW (510 k), tu je zvýšený až na 405 kW (550 k). Tieto výkony je možné dosiahnuť pomocou nových komponentov, niektorých dokonca z 3D tlače. Automobilka hovorí o krútiacom moment 649 Nm medzi 2750 a 5950 otáčkami a o zrýchlení na stovku za 3,7 sekundy. Na dvojstovke je auto za tiež brutálnych 10,7 sekundy. Schválne, koľko trvá stovka vášmu autu, neboli by ste v tom čase už na dvojstovke v tomto? Maximálna rýchlosť M4 CSL je obmedzená na 307 km/h.
Motor spolupracuje s automatickou prevodovkou s ôsmimi stupňami M Steptronic s programom DriveLogic. Štandardne sa roztáčajú iba zadné kolesa, čo je celkom logické, pri zameraní tohoto auta. Úpravami prešla aj riadiaca jednotka prevodovky, pričom pribudol nový režim rýchleho štartu určeného špeciálne pre okruhové použitie.
Veľkým plusom modelu je aj zníženie hmotnosti. Automobilke sa podarilo ušetriť až 108,8 kilogramu. Za to môžu špeciálne predné sedadlá z karbónu, ktoré nemajú ani vyhrievanie, ani elektrické nastavenie a dokonca ani bedrovú opierku. Všetky tieto prvky si vie budúci majiteľ nakonfigurovať s nulovým príplatkom. Zadné sedadlá nemajú vôbec nič. Nie sú tam a tak šetria niekoľko desiatok kilogramov. Ďalšími výraznými položkami pri znížení hmotnosti sú karbónovej diely na celom aute. Z karbónu je niekoľko interiérových dielov, ale aj exteriérových. Zvonka sú z tohto materiálu predná kapota a zadné veko kufra s integrovaným odtrhovým krídlom vo forme ducktailu ako majú niektoré modely Porsche. Z karbónu je aj strecha s dvoma bublinami pre ľahšie použitie helmy. Tieto exteriérové vylepšenia nielen znižujú hmotnosť, ale znižujú hmotnosť v tých najvyšších partiách, čo posúva ťažisko vozidlá výrazne nižšie.
O úbytok hmotnosti sa postarala aj iná zvuková Izolácia a použitie keramických bŕzd. Vpredu majú strmene 6 piestikov a kotúče s priemerom 15,7 palca, vzadu stačí jeden piestik a 15-palcový priemer kotúča. Ak chcete vedieť koľko je to milimetrov, tak jeden palec je 25,4 mm. Stačí vedieť, že priemer predného brzdového kotúča je väčší ako uhlopriečka bežného displeja notebooku. Tieto brzdové kotúče sú schované za diskami s priemerom 21 palcov vpredu a 22 palcov vzadu. Majú matný čierny povrch, čo je výhodné pri jazdách na okruhu, kedy nie je až tak vidno brzdový prach ako na lesklých diskoch. BMW M4 CSL obúva pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2R.
V nemeckom cenníku je cena 165 200 € a BMW hovorí, že túto verziu začne vyrábať už v júli tohto roka, takže prví zákazníci ju uvidia už koncom leta. Pkoškou je, že nastavenie vozidla a celkový prejav sú vhodné aj na okruh. Napríklad severnú slučku Nürburgringu zvládol tento model za 7 minút 20,2 sekundy. To znamená, že sa stal najrýchlejším sériovým BMW, ktoré tento okruh prešlo. Dostáva sa tak do spoločnosti modelov ako Nissan GT-R 2013 (7:19,1), Chevrolet Corvette Z06 2012 (7:19,63), či Ferrari 488 GTB (7:21,63).