Naši zákonodarcovia sa pozerali na to ako môžu zvýšiť jednotlivé poplatky a nevynechali znova ani motoristov. Jedna vec je, že už v rámci vyššej ceny benzínu a nafty plynie do štátu viac peňazí zo spotrebných daní, keďže sú určované percentuálne, ale bokom nezostali ani poplatky za registráciu a evidenčné čísla. Kým v nedávnej minulosti sa podarilo znížiť registračné poplatky, v súčasnosti prichádza vyššia cena samotných evidenčných čísel.
Na jednu stranu je pochopiteľné, že cena za evidenčné čísla porastie zo súčasných 33 € za 2 tabuľky, čo je 16,5 € za jednu tabuľku, na 50 € za obe tabuľky, čo vychádza 25 € na tabuľku. Logické to z dôvodu, že rastú všetky ceny, je nadmerná inflácia, ale menej logické je to z dôvodu, že štát vymenil dodávateľa značiek, ktorý má rapídne nižšie ceny za výrobu. A dokonca je ich aj menej treba, lebo tie súčasné ostávajú v obehu dlhšie, keďže si ich môže pôvodný majiteľ nechať, prípadne aj nový môže zvoliť, že ostanú na tom istom aute.
Jedno je však jasné, táto zmena, toto zvýšenie, neprinesie až toľko financií ako by mohlo, keby ostávajú značky iba jednorazové a nedajú sa ďalej používať. Na druhú stranu, nie je to jediný poplatok, ktorý sa zvyšuje, všakže.
No a ak chcete evidenčné čísla podľa požiadavky, tak si percentuálne priplatíte asi rovnako. Z 330 € sa, po novom, stalo 500 €. Nech sa páči! Ale ak máte možnosť objednať si tabuľky cez elektronické systémy Slovenskej republiky, tak máte na bežné tabuľky zľavu 50 % a na špeciálne 20 %. To znamená ceny 25 € za obe, respektíve 400 € za obe.