Nissan Micra bol raz Autom roka (1993) a teraz prichádza so šiestou generáciou. Prichádza naspäť po určitej absencií, ktorú spôsobili dohady o budúcnosti značky. Aktuálne Nissan stále ostáva v Aliancii Renault Nissan, čo hovorí aj o použití koncernových základov pre nové vozidlá. Nová Micra nie je výnimkou.
Je až neodškriepiteľné ako Nissan k novému modelu Micra prišiel. Jednoducho vzal Renault 5 najnovšej generácie, ktorý je elektrický a prerobil ho na toto vozidlo. Nebolo treba veľa, stačilo opraviť prednú časť, zadnú časť a trochu interiér. Ostatné parametre ostali rovnaké, vrátane rozmerov.
Nový Nissan Micra bude teda dlhý tesne pod 4 metre a rázvor bude mať 2,54 metra, čo hovorí o rozumnom vnútornom priestore. Rozumný vnútorný priestor, aj medzi prednými pasažiermi, naznačuje šírka skoro 1,8 metra.
Nissan Micra prichádza s novou generáciou, šiestou síce neskôr, ale o to je viac iná ako minulé generácie. Možno je najbližšie k tomu, čo predstavovala tá, čo získala titul Auto roka v roku 1993. A zhodou okolností je vlastne aj táto úplne nová elektrická generácia čiastočne Autom roka, kedže väčšina modelu je priamo odvodená od Renaultu 5 E-tech. Renault predsa s malým elektromobilom titul získal.
Predné sverlomety majú teleso, ktoré je ako keby prižmúrené. A dokonca vytvára animáciu, ktorá má vyzerať ako žmurknutie, keď sa vodič k vozidlu priblíži. Nový Nissan Micra bude mať 3 druhy diskov kolies. A budú reprezentovať veľký priemer. Všetky tri výbavy budú mať bez rozdielu disky s priemerom 18 palcov, ale budú aj doplnené o lemy blatníkov. Rozdielom bude, že základný Active bude mať plechové disky s puklicami a Iconic so Sportom budú mať rovnaký priemer zliatinových diskov.
Nissan Micra predvedie paletu 14 rôznych farebných kombinácii, pričom základných farieb bude o niečo menej. Medzi nimi bude určite biela, strieborné, rôzne modré a červené. Budú doplnené, zase podľa výbavy, o farebnú strechu.
Tvar svetiel ako je vpredu pokračuje aj v zadnej časti. Tiež je tam veľký kruh, ktorý je prepojený a vyzerá ako také okuliare na kufri. Niektorí si ich tak kedysi vedeli dávať. Vozidlo stojace na platforme AmpR Small prinesie všetky detaily rovnaké ako má aj ďalší zástupca z aliancie.
Poďme sa pozrieť na interiér! Na volante je iné logo, ale 10,2-palcové displeje ostávajú. Ten pred vodičom je možné nastaviť podľa požiadaviek, displej v strede zase ovláda všetky atribúty informačno-zábavného systému a nastavenie vozidla. Automobilka ale nezabudla ani na Google služby a Google asistentov, ktorí dokážu fungovať bez toho, aby ste museli mať pripojený telefón ako bezdrôtové zariadenie zrkadlené na plochu zobrazovacieho panelu.
Pripomienkou v Nissane Micra má byť vrch Fuji na kryte jedného zo stredových panelov. Našťastie sa tieto kryty dajú meniť, takže to nie je jediná možnosť, ktorú Nissan Micra má.
O vnútornom priestore a jeho veľkosti hovorí rázvor osi kolies 2,54 metra. Na takto malé auto je interiér veľmi priestranný a za seba si sadnú aj dospelí ľudia, ale rozhodne nebudú mať miesta na rozdávanie. Pritom ale zostáva našťastie batožinový priestor, ktorý príde s objemom 326 litrov. Bonusom k tomuto sú zadné sedadlá sklápateľné v pomere 60:40 a ak ich sklopíte, tak získate priestor s objemom až 1 106 litrov.
Malé auto bude mať presne rovnakú ponuku pohonov ako francúzsky brat. Znamená to, že základom bude prevedenie, ktoré bude disponovať batériou s kapacitou 40 kWh. O pohon sa bude starať elektrický motor s výkonom 90 kW (122 k) a krútiacim momentom 225 Nm. Dojazd tohto základného prevedenia by mal byť, podľa režimu testovania WLTP, až 310 km. Vynikajúcou správu môže byť, že hmotnosť auta sa podarilo udržať na 1 400 kg. Nabíjanie bude možné výkonom 80 kW a z 15 na 80% sa dostane za 30 minút. Už v základnej verzii bude mať Nissan Micra tepelné čerpadlo a možnosť poháňania ostatných spotrebičov cez platformu V2L.
Druhou možnosťou v ponuke, tou výkonnejšou, bude alternatíva, čo dosiahne až 110 kW (150 k) a krútiaci moment 245 Nm. Bude mať ale aj väčšiu batériu s kapacitou 52 kWh a to znamená dojazd na nabitie až 408 km. Hmotnosť bude stále rozumných 1 524 kg, ale ešte dôležitejšie je, že nabíjanie bude možné výkonom až 100 kW. To aby sa z rovnakých percentuálnych mét na rovnaké nabitia dostala aj väčšia batéria za rovnaké časy. Základná výbava obsahujúca aj tepelné čerpadlo a V2L možnosť ostáva zachovaná.
Nový Nissan Micra poskytne viacero režimov, ale bude mať výhradne pohon prednej nápravy. Má byť globálnym autom, ale primárne bude zameraný na Európu. Bude vybavený rôznymi asistenčnými systémami a pokročilým informačno-zábavným systémom. Takže sa na trhu určite nestratí a otázka ostáva iba to ako veľmi sa bude líšiť od Renaultu 5 nielen vizuálne, ale hlavne cenovo a prevedením.
Len pre pripomenutie, Renault 5 začína v cenníkoch so základnou cenou 27 500 €, čo je celkom prijateľné na podobne veľké vozidlo. Automobilka Nissan ešte cenníky nezverejnila, ale je predpoklad, že budú podobné ako má súrodenec. Práve takéto malé elektrické autá majú najväčšiu šancu zaujať ako druhé alebo tretie auto v rodine. Veď dokážu zaobstarať v mestách mobilitu na veľmi dobrej úrovni a z konkurentov treba určite brať do úvahy elektrický Peugeot 208, elektrický Opel Corsa, či Ford Puma Gen-E.